Julegaver til syge børn

11. december 2012

Tre Securitas vagter havde i starten af december fornøjelsen af at aflevere en større mængde gaver til børneafdelingen på Hvidovre hospital. Vagterne fik en varm velkomst af både læger, sygeplejesker og sekretærer, der stod parat til at modtage både Securitas og gaverne.

Gaverne var indkøbt for den årlige bonus, som Securitas får fra leverandøren af kontorartikler, Lomax. På Securitas’ initiativ blev det for nogle år siden bestemt, at den bonus, man får gennem firmakøb hos Lomax, skulle gå til et velgørende formål. Der er derfor blevet indkøbt forskellige gaver til børn, lige fra fjernstyrede biler og helikoptere til sakse, limstifter og malerbøger.

Gaverne bliver pakket ind af hospitalspersonalet og givet til de børn, der af den ene eller anden årsag må tilbringe juleaften på Hvidovre hospital i stedet for hos deres familie. Personalet fortalte, at det altid er en helt speciel oplevelse, når en sygeplejeske også kan glæde børnene med gaver juleaften.

”Det var simpelthen en super fantastisk og totalt uselvisk oplevelse og bare tanken om, at vi i vores firma kan forsøde tilværelsen for ungerne på hospitalet er jo ikke mindre end fænomenalt.” Pia Nielsen, GRS Support, Securitas A/S