Skip to main content

Data i sikkerhedsrådgivning

Ved du, hvor stor en rolle data har i vores sikkerhedsrådgivning? Når vi rådgiver om sikkerhed, tager vi udgangspunkt i fire faser. Bliv klog på de fire faser i dette indlæg.

Udgivet
23 september 2020 14:52

 

Først starter vi med at se på, hvad er kundens sikkerhedsbehov. Derefter udarbejder vi en risikovurdering og præsenterer, det vi kalder for en risiko matrix og vores løsningsforslag. Nu tænker du sikkert, risiko matrix, hvad er det? Bare rolig, det vil vores salgsdirektør, Per Clemmensen, forklare i dette indlæg. Men før vi går ind i de fire faser, vil vi gerne understrege, at sikkerhedsrådgivning er en kontinuerlig proces, som forsætter før, under og efter løsningen er blevet implementeret.

Per Clemmensen har 26 års erfaring i vagt- og sikkerhedsbranchen. Startede sin karriere som servicevagt og patruljevagt, mens han læste på Niels Brock Business School. Per har været selvstændig og startet et landsdækkende vagtfirma, der efterfølgende blev solgt til en af markedets store aktører. Gennem de seneste 15 år har Per arbejdet i Securitas og har herigennem beskæftiget sig med drift, ledelse, salg og udvikling. De seneste 7 år som strategisk udviklings direktør i Securitas Europa. Nu er han pr. 1. oktober tilbage i Danmark som salgsdirektør.

FASE 1: Hvad er sikkerhedsbehovet?

I den første fase indsamler vi data om kunden og vurderer, hvilke risici der er for kunden. Vi spørger ind til kundens nuværende sikkerhedsbehov, forsikringskrav og hændelser sket de sidste fem år. Samtidig lytter vi og prøver at danne et overblik over alle de mulige risici, der måtte være på kundens område. Se billedet nedenfor, der viser risici for hærværk og indtrængen ved indgangene.

sikkerhedsrådgivning

FASE 2: Risikovurderingen

I en risikovurdering udregner vi sandsynligheden for, hvornår noget kan gå galt (Se billede nedenfor). Det kunne, fx være risikoen for ”at dine medarbejderes adgangskort bliver stjålet og kopieret” er medium risiko. Dine kort er nemlig nemme at kopiere, hvis der ikke er kryptering på. Konsekvensen bliver, at tyven får adgang til din virksomheds værdier og stjæler det. Når vi arbejder med sandsynligheden for indbrud, så trækker vi på en stor mængde data og erfaring fra vores globale koncern, samt fra vores observationer hos nuværende kunder. Så du kan føle dig tryg ved, at vores rådgivning og risikovurdering bygger på et solidt datagrundlag. Derudover bruger vi observationer fra droneteknologi til at afsondre dit område og vurdere præcist, hvor tyven fx har mulighed for at trænge ind.

Sikkerhedsrådgivning

FASE 3: Præsenter risiko matrix

I denne fase diskuterer vi vores observationer og analyse med dig som kunde. En risiko matrix skal give dig et overblik over sandsynligheden for fx indbrud, brand eller andre hændelser, samt konsekvensen ved dem. I skemaet ovenfor vil vi vurdere de risici ud fra en skala på 1-4, hvor sandsynligt det ville være, at der fx opstod brand, og hvor stor påvirkning/konsekvens det ville have for din virksomhed. Det er vores opgave at undersøge, hvordan du kan reducere dit værditab.

FASE 4: Sikkerhedsløsninger

I fællesskab skræddersyr vi en løsning, der baserer sig på dit sikkerhedsbehov, data, viden og erfaring fra koncernen. Vi går direkte til værks i matrixen og ser, hvordan vi først kan løse de røde og orange felter, som er mest kritiske. Derefter laver vi et prioriteret løsningsforslag over længere tid, som ser på de risici i grøn, som har en lavere risici. Du kan løbende justere din sikkerhedsløsning efter behov, derfor er det en kontinuerlig proces. Nu er du blevet klog på de fire faser, hvor vi først afdækker dit sikkerhedsbehov. Herefter præsenterer vi dig for en risikovurdering og din risiko matrix. Til sidst skræddersyr vi et løsningsforslag, der tager udgangspunkt i dit sikkerhedsbehov og analysen af dine risici. Vi arbejder kontinuerligt med din sikkerhedsløsning og kan nemt justere den, hvis der dukker nye udfordringer eller risici op. Under covid-19 har flere virksomheder måtte skrue ned for bemandingen, men op for adgangskontrol og servicerelaterede opgaver, der gør det lettere for medarbejderne at huske at holde afstand og spritte hænder. Har du spørgsmål til de fire faser eller vores sikkerhedsløsninger? Så er du velkommen til at kontakte vores salgsafdeling på telefonnummer +45 7226 8310.

Kontakt vores salgsafdeling

Tak for din interesse i at arbejde hos Securitas. Vi leder altid efter kvalificerede kollegaer. Du kan læse mere om ledige stillingere og kontakte vores HR-afdeling direkte via kontaktformular her: https://www.securitas.dk/karriere/

Dine personlige data behandles i overensstemmelse med vores privatlivspolitik. Klik her for at læse vores privatlivspolitik. Ved at indsende formularen giver du dit samtykke til vores behandling og vores overførsel af dine personlige data til Securitas-enheder, der er placeret uden for EU / EØS, i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

Beklager, www.securitas.dk understøtter ikke Internet Explorer. For at bruge vores hjemmeside, så prøv at bruge en nyere browser som Chrome, Safari, Firefox eller Edge.