Skip to main content

Reducér sikkerhedsrisikoen for dit hotelpersonale

Hotelarbejde indebærer kontakt med mange mennesker og meget varierende opgaver. Nye gæster ankommer dagligt, arbejdsdagen og opgaver er uforudsigelige, og utilfredse gæster kan være konfronterende. Opmærksomhed på de mest almindelige farer, reducerer risici. Samtidig skal dine medarbejdere vide, hvordan de håndterer uventede situationer.

Gør det nemt for alle, der er på hotellet

Nye gæster ankommer til et hotel hver dag, for at få et behageligt ophold og en god nats søvn. Når dine gæster står ved check-in skranken, tænker de nok ikke på dit brand- og sikkerhedsarbejde. Det er dog vigtigt, at flugtveje er tydeligt afmærkede, og at tilgængeligheden er god fra alle værelser, rum og gange. Sørg for, at hotellets flugtveje og brandslukningsudstyr er fri for forhindringer. I tilfælde af en ulykke skal dine medarbejdere tage ansvar for at hjælpe gæster ud af hotellet. Her kan Securitas hjælpe dig ved at gennemgå evakueringsplanen og lave evakuerings- og brandøvelser.

 

Sørg for, at du er opmærksom på lommetyve

Det er svært for en potentiel tyv at planlægge et tyveri på et hotelværelse, da de sjældent ved, om en gæst har værdifulde genstande med sig eller ej. Det er mere almindeligt med lommetyve, der bevæger sig rundt i de offentlig tilgængelige områder som eksempelvis lobbyen og restauranter. Sørg for, at du holder godt øje med alle de mennesker, der er på farten, og forsøger at identificere afvigende adfærd. Lær også dine medarbejdere, hvordan de skal agere, hvis de skulle fange en lommetyv. Hos Securitas kan vi hjælpe dig ved at have sikkerhedsvagter til stede, eller stille overfaldsalarmer til rådighed for din reception, hvor der kan tilkaldes assistance, når der er behov for det.

 

Tag en løbende snak med dine medarbejdere om deres trivsel

At arbejde på et hotel involverer sociale opgaver, hvor man hver dag møder nye mennesker, som skal bo på hotellet. Arbejdsmiljøet på et hotel er normalt roligt og afslappet, men der kan opstå situationer, hvor utilfredse eller forstyrrende gæster konfronterer dit personale. Derfor er det vigtigt at have en løbende dialog for at gennemgå, hvordan dine medarbejdere har det, hvordan de opfatter arbejdsmiljøet, og om de har brug for støtte i eventuelle problemstillinger. Dine medarbejdere er vigtige for din virksomhed, og hvordan gæsterne ser dit hotel. Så hjælp dem med at føle sig komfortable, så de kan yde deres bedste.

 

Få de rigtige procedurer på plads med dine medarbejdere

Nogle gange sker det utænkelige, selvom du har gjort alt for at minimere risiciene. Det er derfor vigtigt, at alle medarbejdere føler sig trygge ved, hvordan I sammen skal håndtere en eventuel nødsituation. Med den rette viden og uddannelse kan du sikre større tryghed i en ellers kaotisk situation, som for eksempel en brand.

Husk, at viden hele tiden skal vedligeholdes, og at du løbende bør gennemgå dine rutiner. Hvis du ansætter nye medarbejdere, er det også vigtigt, at de ved, hvilke krav der gælder, og hvordan de bruger det sikkerhedsudstyr, som du har på dit hotel.

Skulle uheldet være ude, er det vigtigt, at du dokumenterer, hvad der er sket, så du kan lære af situationen. Alle alvorlige ulykker, der rammer medarbejderne, skal anmeldes til Arbejdsmiljøstyrelsen, og det er vigtigt at anmelde tyverier til politiet, store som små.

En god virksomhedskultur kan være afgørende for, om dine medarbejdere rapporterer de mindre ulykker og risici, som de støder på. En god arbejdskultur, der går ind for sikkerhed og tryghed, vil også skabe et bedre arbejdsmiljø – både for dine medarbejdere og dine gæster.

 

Undgå brande i dine egne rum

Pæne og ryddelige offentligt tilgængelige områder står højt på din dagsorden og er noget, du arbejder med hele tiden. Sørg for at arbejde med samme disciplin i de områder, som dine gæster hverken ser eller har adgang til. Dine medarbejderfaciliteter skal have alt det nødvendige udstyr, for at dit personale kan holde en tiltrængt pause. Ved eksempelvis installere  timere på dit køkkenudstyr kan du undgå brand, hvis dit personale skulle forlade personalerummet, mens kaffemaskinen stadig er tændt.

Gammelt affald og pakkematerialer må ikke efterlades i gange eller andre skjulte rum. Pap og gamle kasser kan øge risikoen for brand. Sørg for, at dine medarbejderfaciliteter er lige så rene og ryddelige som hotellets lobby.

 

Træf den rigtige beslutning med hjælp fra Securitas

Når du og dine medarbejdere føler jer trygge på arbejdet, arbejder I mere effektivt og optimerer produktiviteten. For at sikre, at alle potentielle risici i dine lokaler bliver registreret, og de rigtige sikkerhedsløsninger er installeret, kan du konsultere eksperter på området.

Med Securitas som partner behøver du ikke bekymre dig om sikkerheden på din arbejdsplads. Vi har stor erfaring, en bred vifte af sikkerhedssystemer og kan tilbyde alt fra en komplet sikkerhedsløsning på dit hotel, til at hjælpe med et specifikt område.

Har du brug for hjælp til risikovurdering og sikkerhedsløsninger? Kontakt os, så ringer vi tilbage og hjælper dig med at forbedre sikkerheden på dit hotel. Den første risikovurdering er helt gratis.

Vil du vide mere? Lad os kontakte dig

Vores eksperter guider dig til den bedste sikkerhedsløsning for din virksomhed.

Tak!

En af vores servicerådgivere kontakter dig snarest!

Information om hvordan Securitas behandler dine persondata fremgår af Securitas’ privatlivspolitik. Dette website er beskyttet af reCAPTCHA og Googles Privacy Policy og Terms of Service er gældende.