Skip to main content

Har virksomheden en godkendt tyverialarm?

Sådan ved du, om tyverialarmen opfylder forsikringskravene.

Det er ikke altid let at holde styr på, hvilke forsikringskrav der gælder, når det handler om virksomhedens sikkerhed. Der er helt sikkert også andre ting, du hellere vil fokusere på. Men ved at sikre, at I opfylder forsikringsselskabets krav, sparer du dig selv for en masse bekymringer, hvis uheldet skulle være ude.

Her beskriver vi, hvad der menes med sikringsniveau, og kommer med tips til, hvordan du får overblik over, om virksomheden opfylder forsikringskravene. Vi kommer også med eksempler på sikkerhedsløsninger og udstyr, der styrker trygheden på arbejdspladsen.

 

Godkendte tyverialarmer er en forudsætning for erstatning

Det er vigtigt at vide, hvilke sikkerhedsrelaterede forsikringskrav der gælder for din virksomhed. Et godt sted at starte er at sikre, at din virksomhed har en godkendt tyverialarm. Det er nemlig en forudsætning for at få erstatning, fx ved indbrudsforsøg. Start med at undersøge, hvilket sikringsniveau du har brug for.

Hvilket sikringsniveau gælder for din virksomhed?

Der findes seks sikringsniveauer for virksomheder. Sikringsniveau 10 er lavest, og sikringsniveau 60 er højest. Sikringsniveauet er koblet til henholdsvis den højeste og laveste risiko. Risikoen bedømmes efter det, der befinder sig mellem virksomhedens fire vægge. Eksempler på virksomheder og brancher med højeste sikringsniveau er guldsmede, banker og lægemiddelvirksomheder. Uanset branche eller værdier bør alle virksomheder stille sig selv følgende spørgsmål: Hvad vil jeg beskytte, og hvad bliver konsekvenserne, hvis jeg ikke få erstatning fra forsikringen?

Flere gode grunde til høj sikkerhed i virksomheden

Der er selvfølgelig andre gode grunde til høj sikkerhed end blot at opfylde forsikringskrav. Tænk, hvis virksomheden bliver ramt af store skader. Vil produktionen blive påvirket? Vil det økonomiske tab være til at håndtere? Jo højere sikkerhed, desto bedre kan du forhindre ærgerlige konsekvenser, som påvirker økonomien. Som arbejdsgiver er det desuden vigtigt at værne om medarbejdernes tryghed og velbefindende. Også her spiller din sikkerhedsløsning en stor rolle. Samtidig styrker det tilliden til dig som arbejdsgiver.

 

Sådan lever du op til forsikringskravene

I forhold til din forsikringsdækning er sikringsniveauet afgørende. Det er dit forsikringsselskab, der fastlægger din virksomheds sikringsniveau, og det vil stå i din forsikringspolice. Baseret på dit sikringsniveau hjælper Securitas dig med at levere den rigtige sikringsinstallation og sikrer, at du har en installationserklæring, så du lever op til dit forsikringsselskabs krav.

Eksempler på sikkerhedsløsninger er:

  • Kortlæsere på indersiden og ydersiden af døre
  • Døre med elektronisk eller motorbaseret lås
  • Variationer af alarmer (dør-, vindues- og bevægelsesdetektorer)
  • Såkaldt intelligent lys (belysningen aktiveres ved berøring)
  • Kameraovervågning
  • Vagtrunderinger efter lukketid

Vi ser ofte, at vinduerne har greb, men mangler låse. I bygninger med to etager ser man ofte, at det kun er stueetagen, der er udstyret med en alarm. Vi finder hullerne i din virksomheds aktuelle sikkerhed, som øger trygheden.

 

Hvad vil du beskytte?

Med Securitas' produkter og rådgivning kan du have tillid til, at virksomheden lever op til forsikringskravene. Vi skræddersyr sikkerhedsløsninger baseret på virksomhedens behov. Kontakt Securitas – det er første skridt til en tryg hverdag, hvor du ved, at din virksomhed lever op til forsikringskravene.

 

Er du usikker på, om du opfylder alle krav, og vil du gerne vide mere om vores sikkerhedsløsninger? Så udfyld formularen herunder, så vender vi tilbage til dig!

Vil du vide mere? Lad os kontakte dig

Vores eksperter guider dig til den bedste sikkerhedsløsning for din virksomhed.

Information om hvordan Securitas behandler dine persondata fremgår af Securitas’ privatlivspolitik.