Skip to main content

Har du styr på sikkerheden i din virksomhed?

Tjekliste med de bedste sikkerhedstips til virksomhedsejere

Hvor skal du starte, når du gerne vil forbedre sikkerheden på arbejdspladsen? Her er listen til dig, der vil gøre noget alvorligt ved din virksomheds sikkerhed.

Undgå brandrisiko med sikker elektronik

Glemte kogeplader eller elkedler, som er slået til, kan risikere at gå i brand. Det samme gælder overdækkede lamper, ledningsrod og opladere, der efterlades i væggen. Du forhindrer bedst ulykken ved at sikre, at al elektronik har en timer, som slukker for strømmen - enten straks eller sidst på dagen. Samtidig sparer du på elregningen; det er godt for både økonomien og miljøet.  

 

Installér de rigtige sikkerhedsløsninger

En af de bedste måder at skabe sikkerhed på arbejdspladsen på, er ved at få installeret et alarmsystem. Alle kontorer ser forskellige ud og har derfor brug for forskellige sikkerhedsløsninger. For nogle vil det være rigeligt med et alarmsystem, der kan tilkalde hjælp i tilfælde af indbrud. Andre virksomheder vil have glæde af kameraovervågning, så de løbende kan følge med i, hvad der foregår i virksomhedens lokaler, fx når alarmen går.

 

Surf trygt på nettet

Sikkerhed foregår også digitalt, og det bør du også tage med i din sikkerhedsanalyse. Selvom fysiske trusler føles mere nærværende, er kriminelle på nettet en reel trussel for virksomheder. Mindre virksomheder bliver ikke lige så ofte udsat for cyberangreb. I stedet er ID-tyveri et udbredt problem. Skift adgangskode regelmæssigt, brug tofaktorautentificering, og undgå at arbejde fra din private computer eller mobil for at øge sikkerheden. Du har også brug for cybersikkerhedsløsninger som ID-beskyttelse, firewalls og virusbeskyttelse for at være tryg online.

 

 

Informere og involvere dine medarbejdere

Dine medarbejdere spiller en vigtig rolle i din sikkerhedsløsning. Først og fremmest er det vigtigt at informere dem. De er nødt til at vide, hvordan virksomhedens sikkerhedsløsning virker, fx hvordan alarmen slås til og fra. Har I udviklet deciderede sikkerhedspolitikker internt, fx digitale sikkerhedspolitikker, skal både nye og eksisterende medarbejdere informeres.

Du kan også vælge at involvere medarbejderne mere aktivt i sikkerheden ved at give dem forskellige tryghedsskabende opgaver. Det kan fx være at rydde ordentlig op på arbejdspladsen for at undgå risiko for brand, eller at udvalgte medarbejdere har ansvaret for at til- og frakoble alarmen. Få hjælp fra dine medarbejdere ved at spørge, om de har tanker omkring sikkerheden. Måske tænker de på noget, du har overset.

 

Spørg de professionelle

Føler du dig ikke klædt på til at vurdere din virksomheds sikkerhedsrisici, og vil du hellere fokusere på at drive din virksomhed end bekymre dig om sikkerhed? Så er det en god idé at kontakte en sikkerhedsleverandør, der kan lave en professionel vurdering af sikkerhedsbehovet på netop dit kontor. De tager også højde for alle potentielle risici, så du kan føle dig helt tryg.

Securitas hjælper dig meget gerne med alt i forhold til sikkerheden på din arbejdsplads. Med omfattende erfaring og et bredt udbud af sikkerhedssystemer og løsninger ser vi ikke bare på sikkerheden i dine lokaler som en helhed. Vi kan også hjælpe med et specifikt spørgsmål som fx at finde den bedste alarm til netop dit kontor.

 

Hvis du har spørgsmål om sikkerheden i dine lokaler, står vi klar til at hjælpe dig.

Udfyld formularen herunder, så ringer vi dig op.

Vil du vide mere? Lad os kontakte dig

Vores eksperter guider dig til den bedste sikkerhedsløsning for din virksomhed.

Tak!

En af vores servicerådgivere kontakter dig snarest!

Information om hvordan Securitas behandler dine persondata fremgår af Securitas’ privatlivspolitik. Dette website er beskyttet af reCAPTCHA og Googles Privacy Policy og Terms of Service er gældende.