Skip to main content

Guide: sådan reagerer du, når alarmen går igang

Alt, hvad du har brug for at vide om tyverialarm & udrykning

Uanset, om det er alvor eller bare falsk alarm, kan det føles ubehageligt, når tyverialarmen går i dine lokaler. Men du skal ikke bekymre dig. Har du styr på, hvad der skal ske, hvis alarmen går i gang, kan du trygt stole på, at dine sikkerhedsløsninger fungerer, som de skal. Læs med nedenfor og lær processen trygt at kende.

1. Alarmen er gået hvad sker der nu?

Når tyverialarmen går i gang, undersøger vi i Securitas hurtigt, om det skyldes en kortslutning eller en anden teknisk fejl, eller om der ligger sikkerhedsfaktorer bag udløsningen. Vi foretager herefter en kontrolopringning til dig for at tjekke, hvad der foregår i jeres lokaler. Nogle gange skyldes alarmen en fejl hos personalet og kan herefter afbrydes uden yderligere foranstaltning. Går vores samtale ikke igennem, eller får vi ikke andre instrukser, så iværksættes en vagtudrykning. Herefter går vi frem efter den protokol, som er aftalt mellem dig som kunde og Securitas. Typisk taler vi her enten om en intern eller ekstern kontrol af det konkrete sted, men det kan dog variere fra kunde til kunde.

 

2. Hvad skal jeg have styr på?

Når alarmen lyder, kan du føle dig tryg ved, at Securitas tager sig af det meste. Der er dog to ting, du som ansvarlig person på stedet skal have styr på:

- Personkode

- Tilbageopkaldsnummer

Vi ringer til dig og beder om identifikation i form af en personkode. Koden fremsendes til dig på det tidspunkt, hvor du bliver kunde hos os. Du skal forhindre, at koden kommer til andres kendskab. Derfor skal du undgå at skrive den ned, og sørge for at holde den skjult for andre.

Du får som kunde også et tilbageopkaldsnummer, som du kan bruge til at afbryde en udrykning, som allerede er gået i gang.

 

3. Hvem sendes ud, når der udløses en alarm?

Vi sender autoriserede patruljevagter fra Securitas i forbindelse med alle vores tyverialarmer. Patruljevagterne er uddannede i at håndtere pressede situationer, og de kan undersøge forskellige fejl, tage forholdsregler og pågribe personer, hvis der er tale om indbrudstyve, tyveri eller risiko for voldsudøvelse. Vores patruljevagter er altid koblet til kontrolcentralen og kan hurtigt tilkalde forstærkning i form af politi eller redningstjeneste, hvis situationen kræver det, eller hvis tingene udvikler sig hurtigt.

 

4. Hvad har jeg ansvar for, og hvilket ansvar har Securitas?

For at Securitas kan handle korrekt i situationen, er det vigtigt, at vi har adgang til opdaterede fakta, som har betydning for, hvordan udrykningen forløber. Det kan dreje sig om vejbeskrivelser eller ændrede politikker. Vi har også brug for nødvendige dørkoder samt nøgler og adgang til de lokaler, hvor behovet opstår.

Vi sammensætter en skræddersyet handlingsplan til jer, når I bliver kunde hos os. Og vi udarbejder et dokumentsæt, hvor parterne enes om, hvad der skal ske i tilfælde af en udrykning, og hvem der kan forventes at have ansvar for hvad.

 

Hvilke sikkerhedsløsninger passer bedst til din virksomhed? 

Securitas hjælper dig med forslag til de sikkerhedsløsninger, som passer bedst til din virksomhed. Vi har lang erfaring med tilpassede sikkerhedsløsninger og hjælper dig med det hele – lige fra at vælge produkter og installere dem, til at uddanne dit personale og tilbyde vedligeholdelsesservice.

Med Securitas som partner får du en enkel og tryg hverdag, så du kan fokusere på din forretning. Når du først har besluttet dig, tager vi os af resten. 

Vil du vide mere? Lad os kontakte dig

Vores eksperter guider dig til den bedste sikkerhedsløsning for din virksomhed.

Tak!

En af vores servicerådgivere kontakter dig snarest!

Information om hvordan Securitas behandler dine persondata fremgår af Securitas’ privatlivspolitik.