Skip to main content

Sikkerhedsløsninger til transport og logistik

I transportbranchen arbejder medarbejderne ofte alene, og sikkerheden er vigtig, for at kunne opretholde en effektiv drift. Både når det handler om at sikre jeres bygninger, og når det gælder om at sikre medarbejderne, jeres køretøjer og chauffører. Hos Securitas hjælper vi dig med at få overblik over sikkerhedsrisici og klæder dig på til at vælge den rigtige sikkerhedsløsning til din transport- eller logistikvirksomhed.

Securitas vagtpatrulje holder foran en logistikvirksomhed

Sådan sikrer du hele forsyningskæden i din transport- og logistikvirksomhed

Driftsstop eller afbrydelser i forsyningskæderne er kritisk for de fleste virksomheder i transportbranchen. Derfor kræves en sikringsstrategi, der adresserer alle led, lige fra sikring af fysiske lokationer, opretholdelse af en driftsmæssig stabilitet, tryghed og sikkerhed for personalet til overholdelse af compliance-krav.

Hos Securitas forstår vi betydningen af at beskytte dine lokationer, køretøjer og medarbejdere på tværs af værdikæden. Vi hjælper dig med at løse nogle af de primære udfordringer, bl.a.:

  • Opretholde driftsstabilitet
  • Holde dine omkostninger nede
  • Overholdelse af complience- og sikkerhedskrav
  • Skabe tryghed for dine medarbejdere og chauffører

Typiske risici for transportvirksomheder

Tyveri
Brand
Svind
Ulykker
Sporing
Chauffører
Lastbil ved en transportterminal med en Securitas vagtbil holdende bagved, placeret ved en bom med elektroniske sikkerhedsløsninger fra Securitas

Oftest anvendte sikkerheds- og sikringsløsninger

De fleste logistik- og transportvirksomheder skal overholde strenge sikkerhedskrav, både lovmæssige og krav fra slutkunderne. Derudover er driftsstop, forsinkelser eller afbrydelser i forsyningskæden kritisk for driften. Derfor kræver det en effektiv sikkerhedsstrategi, der tager højde for alle de risici, som kan opstå på både de fysiske lokationer og ude på vejene.

De primære sikkerhedsløsninger, der oftest anvendes i branchen, er:

Transportcentral hos en transport- og logistikvirksomhed, der er sikret med sikkerhedsløsninger fra Securitas

Sikring af dine fysiske lokationer

Sikkerheden på dine fysiske lokationer er essentiel, for både at holde uvedkommende personer ude fra dine områder, men også for at kunne undgå afbrydelser i driften. Uønsket indtrængen af uvedkommende personer kan resultere i fysiske tab ved fx tyveri af varer eller udstyr. Derudover udgør de en fare både for sig selv, samt dine værdier som bl.a. køretøjer, udstyr og kan forstyrre dine interne processer og arbejdsgange.

Krav fra myndigheder og slutkunder spiller også en afgørende rolle i den fysiske sikkerhedsløsning, du skal have implementeret på dine lokationer. Derfor er det vigtigt at du tænker både complience samt øvrige risici ind i din sikkerhedsstrategi. 

Securitas kan hjælpe med at løse alle dine sikkerhedsbehov, men en holistisk og omfattende sikkerhedsløsning, der både inkludere elektronisk sikring, sikkerhedsvagter, overvågning og som samtidig øger trygheden for dine medarbejdere. 

Securitas-vagt yder førstehjælp til en lagermedarbejder

Skab tryghed for dine medarbejdere

De medarbejdere, der arbejder på en af dine fysiske lokationer, er udsat for flere risici i løbet af deres arbejdsdag. De kan måske operere tunge maskiner, arbejde ved transportbånd, eller have med tungt udstyr at gøre. Hvis de kommer ud for en ulykke eller et uheld, er det derfor vigtigt, at de har det rigtige udstyr til rådighed - og i nærheden af, hvor de befinder sig.

Ved at investere i brandslukningsudstyr, som fx brandslukkere og brandtæpper, kan medarbejderne hurtigt sætte ind, hvis der opstår en nødsituation. På samme måde kan førstehjælpsudstyr, som fx førstehjælpskasser og hjertestartere, være kritiske for at stoppe og begrænse personskader.

Securitas leverer alt inden for både brandslukningsudstyr, hjertestartere og førstehjælpsudstyr, og tilbyder endda kurser i både brandslukning og førstehjælp, så medarbejderne også ved, hvordan de rent faktisk skal bruge udstyret korrekt.

Hvilken alarmpakke passer til din virksomhed?

Hvilken alarmpakke har du brug for til din virksomhed? Vi har lavet tre pakker, der passer til virksomheder i forskellige størrelser, så du kan få et indtryk af, hvordan vi kan sikre dig. Alle pakker er med minimum 12 måneders binding. Har du svært ved at vælge? Bare rolig, vores sikkerhedseksperter hjælper dig med at sammensætte den rigtige pakke til dine behov, før du skriver under på noget. Udfyld dine kontaktoplysninger i formularen, og så ringer vi dig op.

Alarm

494,-
om måneden
  • Tyverialarm
    • 1 Alarmpanel med sirene
    • 1 Åbningskontakt
    • 1 Fotodetektor
    • Installation
    • Overvågning fra kontrolcentral
    • Service og vedligeholdelse
  • Fri vagtudrykning ved indbrud og hærværk
    • Fri vagtudrykning ved indbrud og hærværk
  • Overvågning 24/7
    • Respons og overvågning 24/7

Alarm & video

861,-
om måneden
  • Tyverialarm
    • 1 Alarmpanel med sirene
    • 3 Åbningskontakter
    • 2 Fotodetektorer
    • Installation
    • Overvågning fra kontrolcentral
    • Service og vedligeholdelse
    • Nøgleboks
  • Fri vagtudrykning ved indbrud og hærværk
    • Fri vagtudrykning ved indbrud og hærværk
  • Overvågning 24/7
    • Respons og overvågning 24/7
  • Videoovervågning
    • 2 videokameraer

Alarm, video & brand

950,-
om måneden
  • Tyverialarm
    • 1 Alarmpanel med sirene
    • 3 Åbningskontakter
    • 2 Fotodetektorer
    • Installation
    • Overvågning fra kontrolcentral
    • Service og vedligeholdelse
    • Nøgleboks
  • Fri vagtudrykning ved indbrud og hærværk
    • Fri vagtudrykning ved indbrud og hærværk
  • Overvågning 24/7
    • Respons og overvågning 24/7
  • Videoovervågning
    • 2 videokameraer
  • Brandsikring
    • 2 Røgdetektorer​
    • Brandslukker
    • Brandtæppe

Vil du vide mere? Lad os kontakte dig

Vores eksperter guider dig til den bedste sikkerhedsløsning for din virksomhed.

Tak!

En af vores servicerådgivere kontakter dig snarest!

Information om hvordan Securitas behandler dine persondata fremgår af Securitas’ privatlivspolitik.

 

Hvad siger vores kunder

Jeg fik kontakt til en sikkerhedskonsulent fra Securitas, og vi fik en god snak om, hvilke sikkerhedsbehov min butik har - både i og udenfor åbningstimerne. Det endte med en tyverialarm med opkobling til Securitas’ kontrolcentral. Så hvis der skulle opstå et indbrud, kan jeg føle mig tryg ved at have en 24/7 overvåget tyverialarm, hvor Securitas nok skulle reagere hurtigt og sende en vagt ud.

Frederik Andersen Ejer, Tøjsnedkeren

Vi er meget tilfredse med samarbejdet. Vi har jo ikke forstand på alarmteknik, så det var rart, at Securitas sørgede for nem og hurtig installation, så vi kunne fokusere på vores kerneforretning. Generelt har kommunikationen med Securitas været god, og det var en dejlig jordnær kontaktperson, som hjalp os i gang. Det skal jo bare virke, det sikkerhed, og dét gør det.

Jacob Vestergaard Partner, CT Flyt

Vi har samarbejdet i flere år med Securitas og føler os trygge med deres rådgivning, de reagerer hurtigt og er lydhøre for vores behov. Fx skulle vi for nyligt bygge om. Der designede Securitas en optimeret løsning, hvor alarmen blev opgraderet til en nyere, der var bedre og mere økonomisk for os. Overordnet er vi meget tilfredse med samarbejdet og sikkerhedsløsningen.

Kim Bendtsen Arbejdsmiljøleder, Ardagh Glass

Vores certificeringer

ISO 14001 certificering
ISO 9001 certificering
ISO 45001 certificering
Beklager, www.securitas.dk understøtter ikke Internet Explorer. For at bruge vores hjemmeside, så prøv at bruge en nyere browser som Chrome, Safari, Firefox eller Edge.