Pressemeddelelse: Securitas opkøber STANLEY Security

Det længe ventede opkøb af STANLEY Security på globalt plan accelererer Securitas’ ambitioner om at blive en enestående global sikkerhedspartner.

Udgivet
22 juli 2022 10:36

D. 8. december 2021 annoncerede Securitas AB intentionen om at opkøbe den elektroniske sikkerhedsdel af STANLEY Black & Decker Inc. (“STANLEY Security”). Efter juridisk godkendelse er opkøbet nu fuldendt, og de to virksomheder går fremadrettet i markedet sammen.

Securitas, som de fleste måske kender for deres sikkerhedsvagter i gadebilledet og i patruljebilerne på vejene, har igennem mange år leveret tekniske sikkerhedsløsninger til nogle af landets største virksomheder. Med opkøbet styrker de yderligere de tekniske kompetencer i virksomheden og bliver endnu bedre rustet til at levere fremtidens sikkerhedsløsninger på tværs af teknik, vagt og brandsikkerhed – både her i Danmark og globalt.

”I det danske marked står vi styrket efter opkøbet af STANLEY Security. Jeg ser frem til at integrere STANLEY i den danske forretning og til at tilbyde STANLEYs ydelser, som en del af Securitas’ samlede sikkerhedsløsninger til alle vores kunder i Danmark. I 2021 købte vi Dansk Brandteknik og med opkøbet af STANLEY kan vi nu dække alle ydelser indenfor sikkerhed,” udtaler Claus Fibiger, adm. direktør for Securitas Danmark.

”Det er med stor glæde, at vi nu officielt bliver en del af Securitas, for vi mener, at vi komplimenterer hinanden perfekt. Vi ser frem til sammen at skabe nye rammer for, hvad der kan tilbydes af services i sikkerhedsbranchen,” supplerer Michael Thomsen, Country Generel Manager i STANLEY Security Denmark.

STANLEY Security har hovedsæde i Indianapolis i USA og har 30 års erfaring med at passe på sine kunder verden over. I Danmark har STANLEY Security hovedsæde i Glostrup, ligesom Securitas, og servicerer kunder i hele landet.

”Vi ser en stigende efterspørgsel på totalløsninger, der kombinerer rådgivning, vagt, elektronisk sikkerhed, brand og mere. I en verden i hurtig udvikling bliver sikkerhedsløsninger vigtigere og vigtigere, så virksomhederne kan beskytte deres medarbejdere, deres værdier og deres drift. Sammen med STANLEY Security kan vi sætte standarden for fremtidens integrerede, tekniske sikkerhedsløsninger, der giver kunderne ro til at fokusere på deres virksomhed,” udtaler Magnus Ahlqvist, adm. direktør for Securitas AB.

Global President Securitas Technology (før Securitas Electronic Security), Tony Byerly supplerer: ”Sammen med STANLEY Security kan vi tilbyde en mere vidtgående portefølje, styrke kunderelationer og levere endnu mere værdi til vores kunder gennem en højere grad af innovation og teknologisk indsigt.”

Læs pressemeddelelsen fra Securitas AB

Kontakt:

Ved spørgsmål kan presseansvarlig ved Securitas Danmark, Mia González Sommer-Larsen, kontaktes på mia.sommer@securitas.dk eller +45 2338 5522

Info

Securitas Danmark er en af Danmarks største sikkerhedsleverandører til virksomheder på tværs af vagt, sikkerhedsteknik, overvågning, brandsikring og meget mere. De laver sikkerhedsløsninger til virksomheder i alle størrelser. Securitas Danmark har over 1300 ansatte og over 130 patruljebiler på vejene i hele landet. STANLEY Security er kendt for at levere innovative teknologiske sikkerhedsløsninger, professionelle installationer og integrerede serviceløsninger. I dag er STANLEY Security en anerkendt teknisk sikkerhedsleverandør med ca. 8000 medarbejdere på 200 lokationer på tværs af USA, Canada, Mexico, Storbritannien, Frankrig, Sverige, Belgien, Holland, Finland, Norge, Irland og Danmark.

Beklager, www.securitas.dk understøtter ikke Internet Explorer. For at bruge vores hjemmeside, så prøv at bruge en nyere browser som Chrome, Safari, Firefox eller Edge.