Skip to main content

Brandalarm til erhverv

Øg din brandsikkerhed med en godkendt automatisk brandalarm til din virksomhed. En brandalarm aktiverer automatisk i tilfælde af brand, så du kan nå at reagere, inden branden potentielt udvikler sig. Skab tryghed for dine medarbejdere og undgå større brandskader med en brandalarm.

Kvindelig Securitas-vagt der taler i radio i sin patruljebil

Derfor har du brug for en brandalarm i din virksomhed

Hvis du vil beskytte din virksomhed og dine medarbejdere mod brand, er det vigtigt at du har investeret i en godkendt og effektiv brandalarm. Brandalarmen vil i tilfælde af udvikling af brand nemlig automatisk aktivere, så brandvæsenet bliver tilkaldt - og så dit personale kan nå at forlade virksomheden i tide.

Med en automatisk brandalarm sikrer du altså, at branden hurtigt opdages, potentielt kan begrænses og at du dermed kan undgå den udvikler sig og skaber større skader på din bygning, dine værdier eller forårsager personskader.

Du kan endda øge brandsikkerheden i din virksomhed, hvis du kombinere din brandalarm med vores øvrige brandløsninger:

Ild eller brand opstår
Hvis der pludselig opstår en brand, er det vigtigt at den hurtigt opdages og at sikkerhedsforanstaltninger kan iværksættes så hurtigt som muligt.
Brandalarmen aktiveres
Brandalarmen registrerer hændelsen, enten grundet røgudvikling, varmeudvikling eller ved aktivering af et brandtryk. Brandalarmen varsler øjeblikkeligt om hændelsen og sender også direkte alarm til brandvæsenet.
Evakuering
Brandalarmen hjælper med at signalere, så personer kan evakueres. Hvis anlægget også omfatter automatisk branddørslukning eller sprinklersystemer, vil disse også aktiveres automatisk.
Brandvæsenet ankommer
Brandvæsenet blev alarmeret allerede da brandalarmen registrerede hændelsen. Brandvæsenet rykker derfor ud med det samme og kan ved ankomst hurtigt påbegynde begrænsning og slukning af branden.
Brandtryk monteret på en væg med teksten "Fire"

Med en brandalarm øger du chancerne for at redde liv

Det er nemt og enkelt at sætte personsikkerhed på arbejdspladsen i første række. Med en brandalarm sikrer du, at du og dine medarbejdere eller kollegaer hurtigt kan reagere og komme ud af bygningen, hvis der opstår brand.

Brandalarmen virker ved at afgive en høj lyd som varslingssignal i det øjeblik, den opfanger røg eller varmeudvikling i lokalet. Personalet kan derfor hurtigt evakueres, så de undgår at pådrage sig skader i forbindelse med branden.

Det er dog vigtigt at dit personale er klædt ordentligt på, så de ved hvad de skal gøre, hvis brandalarmen aktiverer. Derfor bør du overveje at tilbyde dem et brandkursus, hvor de lærer både at håndtere branden, mulighederne for at begrænse den ved hjælp af diverse brandslukningsudstyr samt benytte flugtveje og evakuere korrekt.

Skal Securitas sikre din virksomhed med en godkendt brandalarm?

Hos Securitas forstår vi dit komplette og unikke sikkerhedsbehov. Vi rådgiver, vejleder og sammensætter altid en samlet løsning til dig, tilpasset din virksomhed og dit konkrete behov. Få et tilbud på en brandalarm allerede i dag.

Ring til os
Brandslukker fra Securitas monteret på en væg i en virksomhed

Kombinér din brandalarm med brandslukningsudstyr

Vi har stor erfaring med brandslukningsudstyr, og det afspejler sig i vores services. Vi er erfarne, men vi står aldrig stille. Vi er altid på udkig efter det nyeste og bedste udstyr, så din virksomhed får den stærkeste brandsikring, som samtidigt styrker trygheden på jeres arbejdsplads.

Du kan læse mere om vores services og sortiment af brandmateriel og brandsikringsudstyr her. Du er også velkommen til at kontakte os for en snak om dine specifikke ønsker og behov ved at ringe til os på telefon 7226 8310 eller på salg@securitas.dk

Brandpakker

Få en brandpakke, der passer til din virksomhed med mulighed for at kombinere flere forskellige typer brandslukkere og brandtæpper. Vores dygtige brandteknikere rådgiver dig på monteringsdagen, så du får den helt rigtige løsning.

Lille brandpakke

85,-
pr. md.
  • 2 valgfrie brandslukkere
  • Gratis levering og montering
  • Årligt lovpligtigt serviceeftersyn
  • Ombytning af slukker i forbindelse med lovpligtig trykprøvning
  • Lovpligtige skilte
Mest solgte

Mellem brandpakke

125,-
pr. md.
  • 3 valgfrie brandslukkere
  • Gratis levering og montering
  • Årligt lovpligtigt serviceeftersyn
  • Ombytning af slukker i forbindelse med lovpligtig trykprøvning
  • Lovpligtige skilte

Stor brandpakke

199,-
pr. md.
  • 5 valgfrie brandslukkere
  • Gratis levering og montering
  • Årligt lovpligtigt serviceeftersyn
  • Ombytning af slukker i forbindelse med lovpligtig trykprøvning
  • Lovpligtige skilte
Securitas-vagt efterser en brandslange i en virksomhed

Er der forskel på Automatisk Brandalarm, ABA-anlæg og Brandanlæg?

En brandalarm bliver ofte kaldt flere forskellige ting, hvilket kan gøre det ugennemsigtigt eller forvirrende for dem, som ikke forstår sig på fagtermerne. For at gøre det lettere, giver vi dig en forklaring på, hvad de forskellige termer betyder:

Brandalarm

Ordet "brandalarm" vil oftest betyde et brandanlæg. Altså en elektronisk sikringsløsning, der automatisk aktiverer i tilfælde af brand i en ejendom. Nogle steder dækker ordet dog også over simple røgalarmer, røgmeldere eller andre systemer, der ikke har relation til en egentlig brandalarm. Vær derfor opmærksom på, hvilken løsning eller produkt du kigger på, når du leder efter en brandalarm.

ABA-anlæg

Forkortelsen "ABA" står for "Automatisk Brandalarmeringsanlæg" eller "Automatisk Brandalarm". I daglig tale også kaldet en brandalarm eller blot et brandanlæg. Der er her tale om dét lovpligtige anlæg, der skal aktivere automatisk og signalere til brandvæsenet, hvis der opstår brand i en bygning.

Brandanlæg

Brandanlæg er blot en anden betegnelse for et ABA-anlæg. Der er altså ikke forskel på et brandanlæg og et ABA-anlæg, selvom der kan blive anvendt de to forskellige ord hos forskellige leverandører og instanser.

Røgalarm

En røgalarm (eller røgmelder) er ikke det samme som en automatisk brandalarm. Man kan støde på begge terme, når man er på udkig efter en brandalarm. De nærmere krav og udspecificering af forskellene er beskrevet u bygningsrelementet (BR18). Vær opmærksom på at vælge den korrekte løsning til din virksomhed.

Få rådgivning og vejledning fra en af vores eksperter:

En lofthængt sensor til en brandalarm serieforbundet fra Securitas testes med et testværktøj

Hvad er fordelene ved at have sin brandalarm serieforbundet?

Når man taler om brandalarmer, er det vigtigt at forstå de forskellige typer og deres funktioner. Et centralt begreb i denne sammenhæng er "serieforbundet brandalarm". Men hvad er fordelene ved en serieforbundet brandalarm egentlig?

Brandalarm Serieforbundet

Begrebet "serieforbundet brandalarm" refererer til et system, hvor flere brandalarmer er koblet sammen, således at aktivering af én alarm fører til, at alle alarmer i systemet udløses. Det er især nyttigt i større bygninger eller komplekse ejendomme, hvor brand kan sprede sig hurtigt, og en tidlig advarsel er afgørende.

Fordelene ved en serieforbundet brandalarm for en virksomhed er markante. For det første sikrer det en øjeblikkelig og omfattende advarsel i hele bygningen, hvilket giver alle personer maksimal tid til at evakuere sikkert. For det andet forbedrer det koordinationen og reaktionsevnen hos beredskabstjenesterne, da de får en klarere indikation af brandens omfang og placering. Endelig bidrager det til at opfylde sikkerhedskrav og standarder, hvilket er vigtigt for både forsikringsdækning og overholdelse af lovgivning.

Røgalarm Serieforbundet

Serieforbundede røgalarmer fungerer efter samme princip, som en serieforbundet brandalarm. Udtrykket "røgalarm serieforbundet" henviser til et system, hvor individuelle røgalarmer er koblet sammen i en kæde. Dette betyder, at hvis én røgalarm detekterer røg eller en ændring i luftkvaliteten, vil alle alarmer i serien blive aktiveret samtidigt. Denne form for system er særlig effektiv i større bygninger, flere etagers ejendomme eller komplekse erhvervsstrukturer.

Kvindelig Securitas-medarbejder på et lager

Sådan sikrer du dit lager

Det kan være katastrofalt for grossister, hvis der opstår brand i virksomhedens lager. Ikke blot for den daglige drift, men for konkurrencesituationen på sigt.

Et driftstop kan potentielt koste virksomheden livet i en tid, hvor levering skal ske til tiden. En tidlig alarmering kan være med til at mindske de materielle skader, redde virksomhedens værdigenstande og undgå en potentiel nedlukning. 

Grafik der viser Securitas' samlede sikkerhedsløsninger lige fra fastvagt, patruljevagt, kontrolcentral, brandsikring, førstehjælp, teknikløsninger og sikkerhedsrådgivning.

Få en samlet sikkerhedsløsning

Tænk sikkerhed hele vejen rundt. Med Securitas kan du få en sikkerhedsløsning, der kombinerer elektronisk sikring, som fx tyverialarm og videoovervågning, med patruljevagt, kontrolcentral, brandsikring og førstehjælp. Vi skræddersyer vores sikkerhedsløsninger, så de passer til dine behov, hvad enten du skal beskytte lokaler, værdier, medarbejdere – eller det hele på én gang. 

Sikre dine værdigenstande ved at kombinere en brandalarm med en tyverialarm

Der findes flere forskellige hændelser, som kan udgøre en trussel for din virksomhed. Brand og indbrud er nogle af de hændelser, som vi oftest møder hos vores kunder.

Du kan med fordel få én samlet sikkerhedsløsning med brand- og tyverialarm hos os – uden at gå på kompromis med kvaliteten. Du holder både de langfingrede tyveknægte væk og beskytter dine værdigenstande mod brand.

Kontakt vores salgsteam

Hvorfor vælge Securitas?

Der er mange gode grunde til at vælge Securitas som din sikkerhedspartner:

  • Få sikkerhed, du kan stole på
  • Fokusér på jeres kerneforretning
  • Vær compliant
  • Understøt dine ESG-mål
  • Gør sikkerhed til en god forretning
  • Lad os investere i jer
  • Samarbejd med eksperter
  • Bliv en tryg arbejdsplads
  • Fleksibel skalering
Kvinder læser på en computerskærm.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Ja tak, jeg vil gerne have en uforpligtende samtale om sikkerhed til min virksomhed

Tak for din interesse i at arbejde hos Securitas. Vi leder altid efter kvalificerede kollegaer. Du kan læse mere om ledige stillingere og kontakte vores HR-afdeling direkte via kontaktformular her: https://www.securitas.dk/karriere/

Dine personlige data behandles i overensstemmelse med vores privatlivspolitik. Klik her for at læse vores privatlivspolitik. Ved at indsende formularen giver du dit samtykke til vores behandling og vores overførsel af dine personlige data til Securitas-enheder, der er placeret uden for EU / EØS, i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

Beklager, www.securitas.dk understøtter ikke Internet Explorer. For at bruge vores hjemmeside, så prøv at bruge en nyere browser som Chrome, Safari, Firefox eller Edge.