Ofte stillede spørgsmål
-
Om Securitas
-
Vi har mere end 80 års erfaring med at beskytte de ting, der betyder noget, så vi har set mere end de fleste. Derfor er Securitas også den foretrukne partner for virksomheder verden over. Som globale markedsledere beskytter vi nogle af de største virksomheder i verden og arbejder på tværs af alle brancher. Vi ved ikke blot, hvordan man bedst sikrer små virksomheder, vi skræddersyr også vores løsning til dine behov. Når du vælger Securitas, vælger du en pålidelig partner, som vejleder dig i hele processen, fra første samtale til installation – og som altid vil være tilgængelig, hvis der opstår yderligere behov. Uanset hvilken størrelse, din virksomhed har, får du altid:
- 24/7 alarmovervågning fra vores kontrolcentral
- Hurtig respons fra vores patruljevagter
- Professional installation og årlig vedligeholdelse
- Fast månedligt gebyr og transparent prissætning
- Fleksible løsninger, der vokser i takt med din virksomhed
-
Der er mange fordele ved at vælge Securitas som sikkerhedspartner. Vores smarte løsning, SecuritasPro, fås med mange forskellige fordele. Her er et par eksempler:
- 24/7 overvågning fra Securitas' kontrolcentral giver mulighed for hurtig respons, hvis alarmen aktiveres.
- Uanset hvor du er, vil vores patruljevagter reagere hurtigt, når behovet opstår.
- Vi får sikkerhed til at rime på kvalitet: Securitas sikrer en professionel installation samt kontinuitet og kvalitet i den totale løsning og tilbyder fx beskyttelse i tilfælde af funktionsfejl eller defekt i et kamera.
- Sikkerhed skal ikke være en byrde, og derfor kan Securitas også tilbyde at tage hånd om forhåndsfinansieringen: Du betaler et fast månedligt beløb i aftaleperioden.
- Vi ved, at planer kan ændre sig for en virksomhedsejer. Vores løsninger er fleksible og skalerbare, hvis virksomheden har brug for at udvikle sig.
-
-
Sikkerhedsløsninger til min virksomhed
-
Der er mange måder at sikre din virksomhed på.
- Alle små virksomheder ser forskellige ud og har brug for forskellige sikkerhedsløsninger. Med det rigtige alarmsystem behøver du ikke at bekymre dig om, at noget skal ske, når du ikke er til stede. Hvis uheldet er ude, får du besked med det samme, og de rigtige foranstaltninger, som situationen kræver, iværksættes.
- Kameraovervågning giver et bedre og hurtigere billede af, hvad der sker. Det øger medarbejdernes sikkerhed, er godt bevismateriale og skræmmer ubudne gæster væk.
Arbejder nogle af dine medarbejdere alene? En overfaldsalarm er en god måde at skabe tryghed på.
-
Du bør altid stræbe efter at have en sikker arbejdsplads – uanset om du har en større eller mindre virksomhed.
- Mindre virksomheder møder de samme sikkerhedsrisici som større virksomheder i forhold til brandrisici, medarbejdere der arbejder alene, tyveri etc.
- Du ønsker til enhver tid, at dine medarbejdere og kolleger føler sig trygge, uanset tidspunktet på døgnet, den opgave de udfører, eller hvor kontoret er beliggende.
- I mindre virksomheder skaber smarte og simple løsninger ekstra stor værdi, og SecuritasPro er lige præcis sikkerhed på den nemme måde.
- Ved ulykker er de rigtige sikkerhedsforanstaltninger vigtige for at få erstatning fra forsikringsselskabet.
-
-
Alarm til små virksomheder
-
Hvis du vil øge sikkerheden på din arbejdsplads, er det godt at installere en tyverialarm. Med det rigtige alarmsystem ved du altid, hvad der sker i dine lokaler, også selvom du ikke selv er til stede. Det er en effektiv og omkostningseffektiv måde at agere relevant på, hvis der opstår en ulykke. Alarmløsninger er fundamentet for at sikre din mindre virksomhed. Men for at forhindre ulykker i at påvirke din virksomhed for meget, bør du også overveje supplerende tjenester som vagt, videoovervågning eller førstehjælpsudstyr.
-
Før du vælger en alarm til din virksomhed, er det vigtigt at være bevidst om de risici, som dine ansatte og din arbejdsplads står overfor. Først og fremmest skal du identificere, hvad der er den største sikkerhedsrisiko for din virksomhed. Afhængigt af hvilken type virksomhed du driver, kan du være mere udsat for visse sikkerhedsrisici (fx indbrud, brand, vejrforhold, hærværk, tyveri, arbejdsulykker ...). Forståelse for dine sikkerhedsbehov er afgørende for valget af den tyverialarm, der passer bedst til dine behov. Det vil hjælpe dig med at beslutte, hvor du skal starte, og hvad du skal prioritere.
Når du kender dine risici, er næste skridt at finde den mest relevante sikkerhedsløsning og det udstyr, der hjælper med at sikre din virksomhed. Visse sikkerhedsløsninger er fælles for alle virksomheder, mens det kun er et fåtal, der har brug for andre løsninger. For eksempel har næsten alle små virksomheder brug for brandsikkerhedsløsninger.
Husk, at vi altid kan hjælpe dig med at finde den rigtige løsning til dine sikkerhedsbehov. Ring til os – vores eksperter står klar til at skræddersy et tilbud til dine specifikke behov.
-
Den bedste alarm til din virksomhed afhænger af dine sikkerhedsbehov. Securitas rådgiver dig om dine behov og gør det muligt for dig at vælge den sikkerhedsløsning, der passer allerbedst til din virksomheds størrelse.
-
Alle virksomheder oplever ikke de samme risici. Før du vælger en alarm til dine lokaler, skal du først være bevidst om de risici, som dine ansatte og din arbejdsplads står overfor. Er din virksomhed i risikozonen for indbrud? Eller brandfarer? Er indtrængning en stor risiko, som du skal tage højde for? Kortlæg alle risici, som kan påvirke din virksomhed. Det vil hjælpe dig med at forstå, hvad du skal prioritere, og hvilke sikkerhedsløsninger der passer bedst til dine behov.
Baseret på dine sikkerhedsbehov kan du vælge enten at installere en alarm og stå for overvågningen på egen hånd, eller en alarm, som er professionelt overvåget, og som har udrykning som tilsluttet tjeneste. Som mindre virksomhed kan du overlade installation, overvågning og vedligeholdelse af din alarm til en betroet partner, så du kan fokusere på det, du er bedst til: At drive din virksomhed.
-
Hvis en uovervåget alarm udløses, får du meddelelser på din smartphone, som fortæller dig, at der kan være sket noget. Men eftersom alarmen ikke overvåges af en kontrolcentral, vil du og dine ansatte være de eneste, som kan reagere på truslen. Der kan også være tilfælde, hvor du skal reagere på en alarm, som er aktiveret ved en fejl, hvilket giver ekstra stress.
Med en overvåget alarm er dit udstyr tilsluttet en professionel kontrolcentral, som altid reagerer, når alarmen aktiveres. Operatørerne kan verificere alarmen og sikre, at en patruljevagt agerer i henhold til din virksomheds behov, så du kan føle dig tryg.
-
-
Andre spørgsmål
-
En patruljevagt arbejder for et autoriseret sikkerhedsselskab og udfører sikkerhedsopgaver. Patruljevagten er normalt uniformeret, og hovedopgaven er tilsyn og overvågning af forskellig art, men de kan fx også åbne/lukke virksomheder eller gå runder efter lukketid.
Patruljevagten har ingen særskilte juridiske beføjelser, men kan ved kriminalitet agere effektivt ved hjælp af de rettigheder, som alle har, fx retten til at foretage en privat anholdelse.
-
Securitas har som ambition og mål at respondere så hurtigt som muligt. I Danmark har Securitas over 130 patruljekøretøjer, der dækker hele landet døgnet rundt. Det betyder, at vi aldrig er langt væk, og vi har den hurtigste, gennemsnitlige responstid i landet.
-
Afhængigt af hvad der udløser alarmen, kan der ske forskellige ting. Nedenfor har vi opsummeret, hvad der sker ved de forskellige scenarier.
Når alarmen udløses, bliver hændelsen først registreret og videresendes så til Securitas' kontrolcentral.Hvis alarmen er udløst af en teknisk fejl (fx batterifejl, strømsvigt eller sabotage), får du besked via push-notifikation og/eller e-mail, afhængigt af de indstillinger, du har valgt som kunde.
Hvis alarmen udløses af en handling:
- Et signal sendes til Securitas' kontrolcentral, samtidig med at kunden får besked via push-notifikation og/eller e-mail, afhængigt af indstillingerne, du har valgt som kunde. Videooptagelser eller billeder sendes også til kontrolcentralen.
- Operatøren på kontrolcentralen ringer til det nummer, du har oplyst til din kundekonto, og beder om en personlig kode.
- Hvis operatøren får den korrekte kode, beslutter I sammen, om der er behov for en udrykning.
-
Det er udfordrende at drive en virksomhed. Securitas gør det lettere for dig at føle dig tryg og skræddersyr sikkerhed til din virksomheds og dine medarbejderes behov. Du får den rigtige beskyttelse og fuld kontrol over omkostninger og konsekvenser ved uventede hændelser. Her er argumenterne for, hvorfor det kan være et bedre valg for en virksomhedsejer at købe en alarm fra en sikkerhedsleverandør:
- Installationen af dit sikkerhedsudstyr varetages af eksperter, som kan vurdere, hvor alarmen bedst kan placeres.
- Du behøver ikke at tænke på vedligeholdelse. Din sikkerhedsleverandør vedligeholder udstyret, så du ved, at det altid fungerer korrekt.
- En professionel kontrolcentral er altid klar til at reagere, hvis noget går galt.
- Professionel overvågning er mere effektivt end overvågning, der varetages af virksomheden selv. Det giver højere kvalitet og er mere pålideligt.
- Du får skræddersyede sikkerhedsløsninger, baseret på dine specifikke behov og omstændigheder.
- Integrationen af sensorer og andet tillægsudstyr til dit eksisterende udstyr er mere effektiv, end hvis det foretages af en sikkerhedsleverandør.
-
Vil du vide mere? Lad os kontakte dig
Vores eksperter guider dig til den bedste sikkerhedsløsning for din virksomhed.
Tak!
En af vores servicerådgivere kontakter dig snarest!