Skip to main content

Har du brug for hjælp til Securitas Pro?

Med et alarmsystem fra Securitas kan du sammensætte den sikkerhedsløsning, som passer til din virksomhed. Vi installerer, monterer og sørger for, at hjælpen kun er et kald væk. Du kan trygt overlade sikkerhedsansvaret til os.

Nedenfor finder du svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål om vores alarmsystem. Skulle du ikke finde svar her, er du velkommen til at kontakte os.

FAQ

 

Køb og installation

Er installationen med i pakken?

Ja, vores certificerede montører installerer systemet, og det er inkluderet i prisen.

 

Hvornår kan jeg forvente at få mit alarmsystem installeret?

Når du underskriver en aftale, vil vi ringe dig op for at aftale leveringen og tidspunkt for installationen. Samtidig vil vi udfylde en forholdsordre. Forholdsordren er til for, at vores kontrolcentral ved, hvem vi skal kontakte, hvis alarmen går. Herefter er det dit eget ansvar at sikre, at oplysningerne i din forholdsordre er korrekte og opdaterede. Du kan altid ændre oplysninger ved at kontakte vores kontrolcentral på FHO@securitas.dk.

 

Hvor mange kontaktpersoner kan I kontakte, hvis alarmen bliver udløst?              

Vi kan forsøge at kontakte op til fire kontaktpersoner, men det afhænger af den forholdsordre, vi laver sammen, når du har købt alarmen.

 

Hvordan ændrer, tilføjer eller sletter jeg kontaktpersonoplysninger tilknyttet forholdsordren for min tyverialarm?

Du skal sende en mail til vores kontrolcentral på FHO@securitas.dk for at ændre, tilføje eller slette kontaktpersonoplysninger på din forholdsordre. Du kan ikke ændre kontaktpersoner på forholdsordre ved telefonisk henvendelse.

 

Skal der være internetforbindelse for, at alarmen fungerer?

Ja. Vi tilslutter alarmen til din trådløse internetforbindelse, når vi installerer systemet.

 

Kan jeg tilkøbe supplerende alarmprodukter løbende? 

Ja da, masser! Du kan altid udvide dit alarmsystem, hvis du fx får større lokaler eller gerne vil sikres endnu bedre.

 

Tester Securitas alarmen, når den er blevet installeret?

Naturligvis. Alle dele af alarmen bliver testet af vores installatør på installationsdagen. Forbindelsen til vores kontrolcentral bliver også testet.

 

Får jeg et Securitas-skilt på dør og vinduer? 

Ja, du får klistermærker fra Securitas. De indikerer, at bygningen er sikret af Securitas, og at vores dygtige vagter er lige i nærheden.

 

Vilkår og regler

Koster det noget, hvis alarmen udløses?

Det koster ikke ekstra, at der kommer en vagt ud til din virksomhed, så frem alarmen ikke er udløst på grund af personfejl.

 

Gælder kameraloven mig, når jeg installerer et videokamera til overvågning?

Ja, det gør den, hvis du overvåger områder med almindelig færdsel. Kameraloven kræver, at du som virksomhed registrerer dine kameraer hos politiet: https://politi.dk/tv-overvaagning/registrer-dine-overvaagningskameraer

 

Hvordan opsiger jeg mit abonnement?

Vi er selvfølgelig rigtigt kede af det, hvis du går med tanker om at opsige dit abonnement, og vi vil altid gerne hjælpe, hvis det handler om, at du ikke er helt tilfreds. Men ønsker du at opsige abonnementet, kan du gøre det ved at skrive en mail til okonomi@securitas.dk.

 

Sådan virker tyverialarmen

Hvad sker der, hvis alarmen udløses?

Din alarm sender et signal til vores kontrolcentral. Vores operatører følger den forholdsordre, vi har udfyldt sammen ifm. køb af alarmen. Den vil typisk beskrive, hvem vi forsøger at kontakte, hvis alarmen går, for at sikre at det ikke er dig selv eller en kollega, der har aktiveret alarmen. Derefter sender vi en vagt ud for at sikre din virksomhed.

 

Hvordan får jeg besked, hvis alarmen udløses?

Du kan få en push-besked fra appen på din mobiltelefon. Herefter vil vi typisk ringe dig op fra vores kontrolcentral, medmindre andet er aftalt i din forholdsordre.

 

Hvor højt lyder sirenen i tilfælde af alarm?

Sirenen larmer højt i en lang, insisterende tone, der distraherer og stresser en potentiel indbrudstyv.

 

Er det Securitas’ egne vagter, der kommer, hvis alarmen bliver udløst?

Ja, det er det. Er der videoovervågning, og kan vi verificere, at alarmen er gået på grund af et indbrud, kontakter vi også politiet. Det kan i så fald være, at de også rykker ud, men det har vi ingen kontrol over.

 

Brug og betjening

Hvilken app skal jeg downloade, og er den gratis?

Vores app er gratis og hedder Securitas Connect. Du finder den i iOS AppStore og Google Play Store. Fra appen kan du styre din alarm og tilgå billeder eller videooptagelser fra dine kameraer.

 

Hvordan tilkobler og frakobler jeg min alarm?

Du bruger enten din app eller indtaster din firecifrede kode manuelt på panelet.

 

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min alarmkode?

Du kan altid se og ændre din alarmkode ved enten at logge ind på appen eller ind på www.alarm.com/login. Når du er logget ind, skal du gå ind på menuen i venstre side og klikke på ”Brugere” eller ”Users”. Herefter klikker du på navnet på en af brugerne, hvorefter alarmkoden kan ses. Når du så klikker på selve alarmkoden, får du mulighed for at ændre den til det, du ønsker.

 

Hvordan administrerer jeg brugere af appen?

Hvis du vil tilføje en ny bruger via appen, skal du gøre sådan her:

  1. Åbn appen og vælg Brugere i menuen til venstre
  2. Tryk på + tegnet i øverste højre hjørne
  3. Indtast navn og efternavn og tryk Opret
  4. Indtast en kode for brugeren og vælg hvilke paneler, koden skal fungere til.
  5. tryk Gem

Vil du slette eller ændre en bruger? Intet problem! Så gør du sådan her:

  1. Åbn appen og vælg Brugere i menuen til venstre
  2. Tryk på de tre prikker ud fra den bruger, du ønsker at ændre.
  3. Vælg om du vil redigere, dele eller slette brugeren
  4. Tryk Gem

 

Hvem har adgang til stillbilleder og videooptagelse?

Vores kontrolcentral kan kun se video og billeder fra anlægget, når der er gået en alarm, og de har kun adgang til dem i 30 min. Derefter er det kun dig selv, som kan se dem.

 

Hvordan ser jeg, hvem der har adgang til mit alarmsystem?

Ved at logge ind på www.alarm.com/login kan du få adgang til at se en liste over brugerprofil samt en log over, hvem der har tilgået systemet.

 

Hvordan ændrer jeg min mailadresse i mit alarmsystem?

Ved at logge ind på www.alarm.com/login kan du ændret den mailadresse, der er tilknyttet dit alarmsystem. 

  1. Åben websiden ”alarm.com”
  2. Tryk på login i øverste højre hjørne
  3. Login i dit system
  4. Vælg ”settings” i menu til venstre

Vælg ”Login information” (her kan loginnavn og e-mail udskiftes)