Skip to main content

Sikkerhedsløsninger til detailvirksomheder

Det kan være en stor opgave at få afklaret og implementeret de rigtige sikkerhedsløsninger og services i din detailvirksomhed. Læs mere om, hvordan Securitas kan hjælpe dig med at beskytte dine værdier og medarbejdere, skabe tryghed for dine kunder og optimere din virksomhed.

Har du den rette sikring i din detailvirksomhed?

Detailvirksomheder har nogle helt unikke sikkerhedsbehov, særligt hvis man har en kæde af butikker med mange lokationer. Du skal både skabe tryghed for dine medarbejdere og kunder, men også sikre dine værdier og drifte dine butikker så optimalt som muligt. Securitas hjælper dig med at løse dit samlede sikkerhedsbehov.

Få et tilbud

Download vores white paper om sikkerhed til detail

Bliv klogere på udfordringer og sikkerhedsrisici for detailbutikker og -kæder. Find ud af hvordan god sikkerhed kan afhjælpe nogle af detailhandlens udfordringer.

Brochure fra Securitas, der handler om hvordan man kan sikre byggeri og byggepladser, ligger på et gråt bord
Alarmpanel på væg

Oftest anvendte sikkerhedsløsninger

Uanset om du har en enkelt butik eller en kæde med mange butikker, har du som udgangspunkt brug for et minimum af sikringsløsninger, der kan beskytte dine varer og dine medarbejdere. En god kombination af elektronisk sikring, som fx tyverialarm og videoovervågning, kombineret med patruljevagt- og kontrolcentralydelser, er for de fleste detailvirksomheder et godt udgangspunkt at starte med.

Sikkerhedsudfordringerne for detailvirksomheder

Detailvirksomheder har nogle helt unikke sikkerhedsbehov, særligt hvis man har en kæde af butikker med mange lokationer. Du skal både skabe tryghed for dine medarbejdere og kunder, men også sikre dine værdier. Derudover skal du undgå unødig administration af dine løsninger, så dine medarbejdere kan foksuere på deres kerneopgaver.

Typiske risici for detailvirksomheder

Tyveri
Omni
Ledighed
Travlhed

Branchens primære udfordringer

Detailvirksomheder har en række udfordringer. Fra et sikkerhedsperspektiv er en af de primære at sikre butikkerne mod tyveri og indbrud. Men rekruttering og fastholdelse af medarbejderne, spiller også en afgørende rolle.

  • Crimestat rapporterer stigning i butikstyverier

    Ifølge tal fra Crimestat, er der alene i første kvartal 2023 registreret en stigning af butikstyverier på næsten 25% i forhold til samme kvartal 2022. Tendensen ser ikke ud til at være vej nedad.

  • Click-and-Collect skaber nye sikkerhedsudfordringer

    Flere detailvirksomheder har indført Click & Collect, for at imødekomme nye forventninger fra kunderne. Afhentning af pakker, selvbetjening for kunderne eller opbevaring af varerne, kan kræve tilpassede sikkehedsløsninger.

  • Rekruttering og fastholdelse af medarbejdere

    Når forbrugernes forventninger til personalet er stigende, samtidig med at arbejdsløsheden er lav, kan rekruttering og fastholdelse af medarbejdere være en udfordring. Øget fokus på medarbejdernes tryghed kan have en positiv effekt i forbindelse med rekruttering.

Hvad siger vores ekspert om sikring af detailvirksomheder?

Det særlige, for kunder i detailbranchen, er primært det lidt specielle sikkerhedsbehov, de har. Oftest ønsker de at ensrette så meget af deres sikring som muligt, på tværs af alle deres butikker. Central administration, standardpriser på tværs af installationerne og et simpelt og brugervenligt system, så medarbejderne ikke skal bøvle med forskellige systemer i butikkerne, er prioriteret i retail.

Portrætfoto af Jesper Bønnelykke, SAlgschef hos Securitas Technology
Jesper Bønnelykke Salgschef

Vil du vide mere? Lad os kontakte dig

Vores eksperter guider dig til den bedste sikkerhedsløsning for din virksomhed.

Tak!

En af vores servicerådgivere kontakter dig snarest!

Information om hvordan Securitas behandler dine persondata fremgår af Securitas’ privatlivspolitik. Dette website er beskyttet af reCAPTCHA og Googles Privacy Policy og Terms of Service er gældende.

 

 

Sikkerhedsløsningerne til detailvirksomheder

Securitas leverer komplette sikkerheds- og sikringsløsninger til detailvirksomheder, der tager højde for de unikke udfordringer, som detailbranchen står overfor. Vi tænker hele dit sikkerhedsbehov ind i en samlet løsning, lige fra rådgivning til design og installation, samt efterfølgende overvågning, udrykning og løbende servicering. Læs mere om vores løsninger til detailbranchen her.

Få en samlet sikkerhedsløsning

Alarm

En alarmløsning fra Securitas bliver altid skræddersyet til vores kunders behov. Det afhænger bl.a. af hvor mange medarbejdere, der skal have adgang, hvor mange indgange, der skal sikres, og hvor højt dit sikringsniveau er. Vores sikkerhedseksperter guider dig, så du får en løsning, der både er brugervenlig og fremtidssikret. En alarmløsning kan indeholde mange forskellige komponenter, bl.a. sensorer, paneler, røgmeldere og overfaldsalarmer.

Læs mere om alarmer
Videoovervågning

Videoovervågning er en del af mange alarmløsninger. Videoovervågning kan opsættes både udendørs eller indendørs afhængigt af dine behov. Indendørsvideoovervågning kan bl.a. bruges til data- og kundeanalyse. Udendørsvideoovervågning, fx med termiske kameraer, kan bruges til perimetersikring. Du kan få mange forskellige typer af kameraer til din videoovervågning, se et udpluk herunder.

Læs mere om videoovervågning
Kontrolcentral

Alle vores alarmløsninger overvåges 24/7 på vores Rigspolitigodkendte kontrolcentral. Hvis din alarm går, sidder vores dygtige operatører klar til at reagere med det samme. Typisk vil de ringe dig op eller sende en vagt afhængig af den aftale, vi har lavet på forhånd.

Læs mere om vores kontrolcentral
Patruljevagt

Når din alarm går, rykker vores patruljevagter ud. Vi har over 135 biler på vejene og har den laveste gennemsnitlige udrykningstid på landsplan. Patruljevagterne sikrer, at der ikke er ubudne gæster i din virksomhed, og har uheldet været ude, sørger de for at dække af, så der ikke sker yderligere skader.

Læs mere om patruljevagter
Fastvagt

Med en fastvagt fra Securitas har du altid en professionel vagt i nærheden. Vores fastvagter kan passe på din virksomhed i det omfang, du har brug for, hvad enten det er i åbningstiden eller 24/7. Vores vagter er imødekommende og servicemindede, og de kan udføre mange andre opgaver i kombination med deres sikkerhedsarbejde. Vi tilbyder også receptionister, hvis du har brug for kompetente og serviceorienterede medarbejdere til at passe jeres reception, enten fast eller ved sygdom.

Læs mere om vores vagter
Brandsikring

Brand er en af de største risici for de fleste virksomheder, og det er derfor vigtigt, at du sikrer dig mod den. Vores brandsikkerhedseksperter kan rådgive dig om, hvordan du bedst muligt sikrer din virksomhed. Vi tilbyder alt indenfor brandsikring fra brandalarmeringsanlæg, evakueringsplaner og brandbekæmpelseskurser til brandsikringsudstyr såsom brandslukkere og brandtæpper.

Læs mere om brandsikring
Førstehjælp

Vi tilbyder alt indenfor førstehjælpsudstyr og førstehjælpskurser til virksomheder. Hvad enten du blot leder efter den traditionelle førstehjælpskasse, eller du er på udkig efter øjenskyl eller en hjertestarter, så kan vi hjælpe dig. Vi tilbyder også kurser i førstehjælp til virksomheder, der inkluderer undervisning i brug af hjertestarter. Førstehjælpskurset kan også kombineres med et brandbekæmpelseskursus.

Læs mere om førstehjælp

Ofte stillede spørgsmål

Få svar på nogle af de spørgsmål, vi ofte får i forbindelse med sikring af detailvirksomheder

Problemfri integration af sikkerhedsløsningerne

Hvad betyder det at integrere sine løsninger?

De fleste detailvirksomheder har flere forskellige sikkerhedsløsninger, som fx en tyverialarm, tågesikring, elektronisk varesikring og videoovervågning. Når disse sikringsløsninger integreres med hinanden, vil de kunne "tale sammen" med hinanden. Fx kan videoovervågningen automatisk begynde at optage video eller streame live-video til kontrolcentralen, hvis tyverialarmen aktiveres. Ofte kan systemerne også administreres centralt fra ét system, så man ikke behøver at vedligeholde brugere, rettigheder og andre opsætninger hver for sig.

Er det en fordel at have samme leverandør til sine sikringsløsninger?

Der kan være mange fordele ved at benytte den samme sikkerhedsleverandør til sine forskellig sikringsløsninger. Man kan ofte opnå en besparelse ved at have flere løsninger samlet ét sted, ligesom det også er lettere at sikre overholdelse af løbende service og udførsel af de årlige eftersyn på løsningerne. Har man flere forskellige leverandører, kan det medføre ekstra administration og koordinering af leverandørerne, for at sikre overholdelse af bl.a. eftersynene og sikringskravene.

Vil du vide mere? Lad os kontakte dig

Vores eksperter guider dig til den bedste sikkerhedsløsning for din virksomhed.

Tak!

En af vores servicerådgivere kontakter dig snarest!

Information om hvordan Securitas behandler dine persondata fremgår af Securitas’ privatlivspolitik. Dette website er beskyttet af reCAPTCHA og Googles Privacy Policy og Terms of Service er gældende.

 

 

Beklager, www.securitas.dk understøtter ikke Internet Explorer. For at bruge vores hjemmeside, så prøv at bruge en nyere browser som Chrome, Safari, Firefox eller Edge.