Leder du efter en hjertestarter?
Vi står klar til at hjælpe virksomheder i alle størrelser med at finde den rigtige sikkerhedsløsning.
Få en hjertestarter til din virksomhed. Hvert sekund tæller, når en person falder om med hjertestop, og jo hurtigere du har mulighed for at gribe ind med førstehjælp, jo bedre er overlevelses-chancerne for personen. Læs mere om, hvordan en fuldautomatisk hjertestarter kan skabe tryghed i din virksomhed.
Ved at have en hjertestarter tilgængelig i din virksomhed, er hjælpen altid inden for rækkevidde, hvis uheldet skulle opstå. Du signalerer desuden tydeligt over for dine medarbejdere, at sikkerheden på arbejdspladsen er af højeste prioritet for dig.
Hos Securitas kan vi både levere, installere og service din hjertestarter. Derudover tilbyder vi undervisning i både førstehjælp og brandbekæmpelse, så dine medarbejdere er klædt godt på, i tilfælde af ulykker eller brand.
Fordelene med en hjertestarter i din virksomhed:
Tænk sikkerhed hele vejen rundt. Med Securitas kan du få en sikkerhedsløsning, der kombinerer elektronisk sikring, som fx tyverialarm og videoovervågning, med patruljevagt, kontrolcentral, brandsikring og førstehjælp. Vi skræddersyer vores sikkerhedsløsninger, så de passer til dine behov, hvad enten du skal beskytte lokaler, værdier, medarbejdere – eller det hele på én gang.
Se vores udvalg af fuldautomatiske hjertestarterløsninger. Vi kan til enhver tid skræddersy en løsning til dit behov, så hvis du ikke kan se en pakke, der passer til din virksomhed, skal du blot kontakte os.
En hjertestarter er et livredningsapparat, der giver elektriske stød til en person med hjertestop. For virksomheder er det afgørende at have hjertestartere tilgængelige for at kunne yde hurtig og effektiv hjælp i nødsituationer, hvilket øger chancerne for overlevelse.
Hos Securitas forhandler vi kvalitetshjertestartere fra CardiAid samt tilbehør. Vi tilbyder forskellige hjertestarterpakker, hvor du får en komplet hjertestarterløsning lige til at montere. En CardiAid hjertestarter er nem at bruge, og hos os får du den med fuld serviceaftale og dertil vedligehold.
At have en hjertestarter tilgængelig udendørs i din virksomhed er ikke kun en investering i dine medarbejderes tryghed, men også en klar fordel for dit lokalsamfund. Ved at placere en fuldautomatisk hjertestarter i et udendørs område, kan du nemlig gøre den tilgængelig for andre personer i dit område, også selvom din virksomhed er lukket.
Når du har opsat en hjertestarter udvendigt i eller ved din virksomhed, kan du let registrere den på TrygFondens hjemmeside, der på en Danmarkskort oplister alle tilgængelige hjertestartere i Danmark.
En udendørs hjertestarter, der er både synlig og lettilgængelig, sender et tydelig signal om, at din virksomhed er engageret i at skabe et sikkert og trygt miljø for alle.
Fået tilbud på en udendørs hjertestarter
Korrekt vedligeholdelse af hjertestartere er afgørende, så du sikrer at hjertestarteren rent faktisk virker som den skal, hvis du får behov for at skulle bruge den. Hvor ofte og hvor meget din hjertestarter skal efterses afhænger af brug og model. Fælles for dem alle er, at komponenter som elektroder og batterier ikke har uendelige levetider.
Mange hjertestartere foretager løbende, fx dagligt eller ugentligt, en selvtest. Hvis selvetesten konstaterer problemer, vil den gøre opmærksom på det. Køber du en hjertestarter fra Securitas kan du lade os stå for den løbende vedligeholdelse. Du kan vælge en eftersynsaftale, hvor vores tekniker foretager et serviceeftersyn en gang om året, eller du kan også tegne en fuldserviceaftale, der inkluderer både eftersyn og udskiftning af bl.a. elektroder og batterier.
Kontakt salgsafdelingen for at høre mere
En hjertestarter, også kendt som en automatiseret ekstern defibrillator (AED), er designet til at være brugervenlig og effektiv i behandlingen af hjertestop. Hjertestarteren analyserer hjertets rytme og bestemmer, om et elektrisk stød er nødvendig, for at genoprette en normal hjertefunktion.
Ved at følge hjertestarterens klare, trinvise instruktioner, kan selv personer uden medicinsk uddannelse bruge en hjertestarter. Hjertestarteren giver brugeren klare instrukser, der hjælper med korrekt placering af elektroder og angiver, hvornår der afgives stød.
Når din virksomhed investerer i en hjertetstarter, er det vigtigt at dine medarbejdere samtidig klædes godt på, så de ved, hvordan de skal bruge den. Vi har derfor flere forskellige kurser, hvor dine medarbejdere kan lære at bruge en hjertetstarter.
Læs mere om vores førstehjælpskurserHvad er en hjertestarter og hvordan bruger jeg den? Vi har samlet en liste over spørgsmål i forbindelse med brugen af en hjertestarter. Har du andre spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.
Du skal ikke være bange for at gøre noget forkert, når du betjener en hjertestarter. Den fortæller dig præcis, hvad du skal gøre. Når elektroderne er påført patienten, analyserer hjertestarteren hjerterytmen og fortæller dig om der afgives stød eller om du skal starte hjertemassage.
Sådan gør du
Sådan gør du, når hjertestarteren er hentet
Sådan skal du fortsætte indtil den professionelle hjælp ankommer. Din vigtigste opgave er, at du følger hjertestarterens anvisninger.
Du behøver ikke vide, hvordan du betjener en hjertestarter, før du bruger den. Alle kan bruge den, og hvis du er i stand til at yde hjertelungeredning, kan du også trygt anvende en hjertestarter uden forudgående træning. Dog skal du altid huske at ringe 112, hvis en person på arbejdspladsen enten er bevidstløs og ikke trækker vejret regelmæssigt eller er faldet om med hjertestop. Med rådgivning fra sundhedsfagligt personale sikrer du netop, at du yder den rigtige førstehjælp for personen.
Du skal altid ringe 112, inden du påbegynder hjertelungeredning. Hvis I er flere til stede, kan én stå for hjertemassage og én løbe efter en hjertestarter. Har du brug for et kursus i førstehjælp? Så kan vi hjælpe din virksomhed.
En hjertestarter skal gerne være tilgængelig for så mange mennesker som muligt, for på den måde vil der også være mulighed for hurtigere og bedre hjælp.
Uanset hvilken type hjertestarter jeres virksomhed er interesseret i, er det altid en god idé at tilkøbe et hjertestarterskab for at beskytte hjertestarteren. Der findes flere forskellige hjertestarterskabe, og derfor er det vigtigt at overveje, hvilke konkrete behov I har på jeres arbejdsplads. Her er fire ting, du skal overveje inden du vælger dit kommende hjertestarterskab.
Du kan få en hjertestarter kontant eller på abonnement, hvis du køber den hos Securitas. Køber du din hjertestarter kontant, kan du tilvælge en serviceaftale. Så er du sikker på, at din hjertestarter virker, hvis du får brug for den. Vælger du en af vores abonnementsløsninger, betaler du et fast månedligt beløb for din hjertestarter, og du kan ligeledes tilvælge serviceaftale.
Har du spørgsmål til din nuværende CardiAid aftale? Vi har forsøgt at svare på de ofte stillede spørgsmål nedenfor. Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her, er du meget velkommen til at kontakte os for mere information.
Cardia Nordic ApS fusionerede pr. 1. februar 2023 med Securitas A/S, hvilket kommer som følge af Securitas' opkøb af Dansk Brandteknik i februar 2021.
Har du spørgsmål til din aftale, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon +45 70 111 333.
Har du spørgsmål til din aftale, er du altid velkommen til at kontakte os via cardianordic@securitas.dk.
Der er mange gode grunde til at vælge Securitas som din sikkerhedspartner:
Få sikkerhed, du kan stole på
Fokusér på jeres kerneforretning
Vær compliant
Understøt dine ESG-mål
Gør sikkerhed til en god forretning
Lad os investere i jer
Bliv en tryg arbejdsplads
Fleksibel skalering