Skip to main content

Skal butikken flytte til nye lokaler? Så husk sikkerheden

Det er spændende at indrette nye butikslokaler, og der er meget at glæde sig til. Men der kommer også en del merarbejde, fx en gennemgang af sikkerheden i de nye lokaler. Denne liste hjælper dig med at tjekke de vigtigste sikkerhedsforanstaltninger før og efter flytningen - så du i stedet kan have fokus på den sjove del af arbejdet.

Udgivet

Tjekliste til butiksflytning:

  • Gennemgå forsikringen ✓
  • Flyt dine sikkerhedsløsninger ✓
  • Supplér med nye sikkerhedsløsninger ✓
  • Planlæg installation inden selve flytningen ✓
  • Giv personalet et kursus ✓

 

Inden flytningen: Gennemgå sikkerheden

Arbejdet starter længe før selve flyttedagen, når man skal flytte eller åbne en ny butik. Mange forberedelser skal være planlagt og klaret i god tid, inden flyttelæsset sendes afsted. Følgende sikkerhedsforanstaltninger bør du gennemføre, så snart du har besluttet dig for at flytte:

 

Gennemgå forsikringen ✓

Du bør afklare forholdene med dit forsikringsselskab inden flytningen eller tegne en ny forsikring, hvis der er tale om en nystartet virksomhed. For at erhvervsforsikringen kan gælde i de nye lokaler, skal du muligvis opfylde visse krav, eksempelvis at lokalerne skal være udstyret med en godkendt tyverialarm. Gennemgå forsikringen i god tid, så du slipper for ubehagelige overraskelser, hvis ulykken skulle ske. Læs mere om, hvilke krav der kan gælde i din forsikring:

 

Flyt dine sikkerhedsløsninger ✓

Selv om du allerede har løsninger som alarm og brandslukningsudstyr, kræver nye lokaler ofte nye løsninger. For det meste er der behov for helt nye systemer til nye lokaler, og det kan kun sjældent betale sig at flytte eksisterende systemer med.

 

Supplér med nye sikkerhedsløsninger ✓

Skal dine sikkerhedssystemer suppleres med andre løsninger? Der er måske behov for mere sikkerhed i din nye butik, eller det kan være, at det er første gang, du åbner en butik? Hvis du ikke allerede har overvågningskameraer, er det godt at få det. Det virker afskrækkende på indbrud og hærværk. I butikker kan overfaldsalarmer også være et godt værktøj til at øge sikkerheden. 

 

Planlæg installation inden selve flytningen ✓

Så snart du får adgang til lokalerne, kan Securitas forberede alle de ting, som har med sikkerheden at gøre. Så vil evakueringsplan, indbruds- og overfaldssalarm, overvågningskameraer og brandslukningsudstyr være færdiginstalleret den dag, I flytter ind. Hvis I af en eller anden grund ikke har alt på plads inden flytningen, er det alarmen, som er det vigtigste – så ved du, at lokalerne er beskyttede, og at forsikringen gælder.

 

Efter flytningen – følg op med sikkerhedskursus og kontroller

Når I er flyttet ind i de nye lokaler, er de fleste forhold forhåbentlig afklaret – men der er stadig nogle ting, som skal ordnes, før du har en tryg og sikker butik.

 

Giv personalet et kursus ✓

Følg op ved at give dine medarbejdere et kursus, så snart I er i gang i de nye lokaler. Selv om du er godt forberedt, er der meget, som er anderledes med nye lokaler. Ved personalet eksempelvis, hvordan den nye alarm fungerer, og hvor den nye overfaldsalarm sidder? Securitas tilbyder skræddersyede kurser til ansatte i butikker.

 

Vil du vide, hvilke sikkerhedsløsninger der passer bedst til dig?

Securitas hjælper dig med at finde de sikkerhedsløsninger, som passer godt til din virksomhed. Vi har lang erfaring med tilpassede sikkerhedsløsninger og hjælper dig med det hele – lige fra at vælge produkter og installere dem, til at uddanne dit personale og tilbyde vedligeholdelsesservice. Med Securitas som partner får du en enkel og tryg hverdag, så du kan fokusere på din forretning. Når du først har bestemt dig, tager vi os af resten.

 

 

Oplys dit telefonnummer, så ringer vi til dig.

Beklager, www.securitas.dk understøtter ikke Internet Explorer. For at bruge vores hjemmeside, så prøv at bruge en nyere browser som Chrome, Safari, Firefox eller Edge.