Flyttefirmaet CT Flyt & Service skal ikke længere bekymre sig om indbrudstyve i lagerlokalerne, for de har fået installeret en Securitas tyverialarm med tilkobling til vores kontrolcentral og vagtudrykning på alle deres lokationer i Danmark. Det vigtigste for flyttefirmaets ejere var at føle sig trygge om aftenen, når deres medarbejdere forlod lokationerne. Samtidig skulle tyverialarmen være let og hurtig at installere på alle lokationer, så der blev tid til forretningen. Læs hvor nemt sikkerhed er for dem i dag, og hvor lidt de skal tænke over det i hverdagen.
Hvilket sikkerhedsbehov har et flyttefirma?
Vi har interviewet en af partnerne hos CT Flyt & Service, Jacob Vestergaard. Han fortæller, at deres formål er at hjælpe private og virksomheder med flytning, transport og opbevaring af deres møbler og inventar: ”Det kan fx være et reklamebureau eller en bank, der skal have hjælp til opbevaring af deres kontormøbler, så stiller vi lagerlokaler til rådighed, men hjælper også med at montere kontorindretning. Vores største opgave er at passe godt på vores kunders varer, derfor er sikkerheden alfa omega. ”
”Jo mindre vi hører til vores sikkerhedsleverandør, des bedre. Så ved vi det fungerer,” siger Partner Jacob Vestergaard.
”Forsikringsselskaberne kræver, at der skal tyverialarm på vores lagerlokaler. Securitas hjælper os med at sikre alle vores lokationer i Danmark. Med alarm og patruljevagt er vi sikre på at vores lager og kunders varer er beskyttet, hvis der skulle komme ubudne gæster. Patruljevagten kører en lukkerunde og tjekker, at alle porte og døre er aflåst. Det gør, at vi ikke skal tænke på sikkerhed i dagligdagen og kan føle os trygge, selv hvis en medarbejder har glemt at låse en dør. Derudover har vi også en risiko for brand i både vores bygninger og vores flyttebiler. Det er et lovkrav med det korrekte brandsikkerhedsudstyr i bilerne, derfor har vi valgt at installere brandslukkere fra Securitas i alle vores flyttebiler. Så vores kunders varer også er forsvarligt sikret på farten, hvis en brand skulle opstå.
Der er ikke sket noget forsøg på indbrud endnu, og det ser vi som noget rigtig positivt. Jo mindre vi hører til vores sikkerhedsleverandør, des bedre. Så ved vi det fungerer,” siger Jacob Vestergaard.
Hvordan fungerer samarbejdet med Securitas?
”Men som en hver anden virksomhed, så kan der ske fejlalarmer, når en af vores medarbejdere måske har glemt at lukke et vindue. Der går alarmen, og lynhurtigt har kontrolcentralen fået besked og sendt en patruljevagt ud til os. Det er rart at vide hele processen og reaktionen virker, når der går en alarm.
Vi er meget tilfredse med samarbejdet. Vi har jo ikke forstand på alarmteknik, så det var rart, at Securitas sørgede for nem og hurtig installation, så vi kunne fokusere på vores kerneforretning. Generelt har kommunikationen med Securitas været god, og det var en dejlig jordnær kontaktperson, som hjalp os i gang.
Det skal jo bare virke, det sikkerhed, og dét gør det”, afslutter Jacob Vestergaard.
Hvordan skræddersyr vi sikkerhed 360° til din virksomhed?
Vi skræddersyer vores løsninger til jeres virksomhed, så I får én samlet totalløsning. Vi hjalp CT Flyt & Service med at samle tyverialarm, vagtudrykning og brandslukningsudstyr i én løsning, så de ikke skal bekymre sig om flere leverandører eller teknisk servicetjek, det gør vi.
Vil du videre mere så kontakt os på +45 7226 8310 for en gratis risikovurdering af din virksomhed.
Har du også et lager?
Har du et lager ligesom CT Flyt & Service, tænker du uden tvivl tit på sikkerheden. Hvis uheldet er ude på et lager, er skaden ofte stor. I sidste ende kan sikkerhedsbrister blive meget dyre og i værste fald sætte en stopper for hele driften. Forebyg risiciene med enkle, men meget vigtige sikkerhedsløsninger. Følg disse 8 gode råd i artiklen.
Læs de 8 råd her