Skip to main content

Flyttedag? Her er alt, hvad du skal huske

Listen, der hjælper dig før, under og efter firmaets flytnin

Flytning af en hel virksomhed kræver mere end et flyttefirma. Sørg for, at der er tid og ressourcer til at gennemgå faktorer som sikkerhed, forsikring og aftaler. Denne tjekliste gennemgår de vigtigste trin før, under og efter en firmaflytning. Og husk at invitere folk til indflytningsfesten.

Månederne op til flytningen

At flytte er en forandringsproces. Lav det meste af forandringsarbejdet i god tid inden selve flytningen. Gennemse disse punkter, så snart I har besluttet jer for at flytte:

 

  1. Budget, formål og mål

Forbered dig selv og medarbejderne på, hvad formålet med flytningen er, og hvilke mål virksomheden har med projektet. På den måde ser du lettere, hvilke prioriteringer du skal foretage i forhold til budget og ressourcer i flytteprojektet.

 

  1. Virksomhedsforsikring

Afstem med forsikringsselskabet i forhold til lovkrav og sikringsniveau, samt hvad der kræves for, at jeres virksomhedsforsikring gælder i de nye lokaler.

 

  1. Gennemgå alarmsystem og sikkerhedsløsning

Det er oplagt at gennemgå virksomhedens sikkerhed i forbindelse med en flytning. Alarmer, sensorer og andre komponenter kan ikke bare rykkes med fra ét lokale til et andet, men skal monteres korrekt og på de rigtige steder. Desuden kan det være, at jeres behov ændrer sig i de nye lokaler. Måske har I ikke tidligere haft videoovervågning, men er jeres lokaler blevet lettere at tilgå, kan det være en god idé.

 

Et godt råd: Tag kontakt med Securitas allerede nogle måneder inden flytningen, så I kan tage hul på planlægningen af sikkerheden i den nye lokaler.

Læs flere tips om alarmer til nye lokaler i "Hvad skal du vide, før du vælger en alarm?"

 

  1. Oplys om ny adresse

Oplys om flytningen til kunder, leverandører og myndigheder, og meld adresseændring. Undersøg også de nye lokalers posthåndtering (postboks/postkasse).

 

  1. Ændring og renovering af de nye lokaler

Har I brug for at tilpasse de nye lokaler, så I kan trives og udføre jeres arbejde på en effektiv måde? Hvordan planlægger I at arbejde i virksomheden om en årrække? Dan jer et overblik over renovering, belysning, IT, elstik, møbler og opbevaringsrum.

 

  1. Inventar

Lav en plan over, hvilket inventar I tager med, og hvad der skal indkøbes.

 

  1. Markedsføring

Nye lokaler er lig med nye muligheder. Planlæg et åbningstilbud eller en indflytterfest for at skabe glæde omkring projektet. Forbered skilte til facaden samt byggetilladelse i god tid, så virksomheden bliver synlig, så snart I er flyttet ind. Husk at inkludere planlægning af adressen i eksternt informationsmateriale og på jeres website.

 

Ugerne op til flytningen

 

  1. Overvågningskameraer, tyverialarm og evakueringsplan

Så snart I har adgang til de nye lokaler, kan sikkerhedsleverandøren forberede evakueringsplaner og sikkerheden i lokalerne. Har I Securitas som sikkerhedsleverandør, sikrer vi, at sikkerhedsanordninger som overvågningskameraer, tyverialarm, brandalarmer, brandslukkere og førstehjælpssæt er monteret og klar på indflytningsdagen.

 

  1. Inventarliste

Lav en inventarliste, der hjælper med at bevare overblikket over flytningen. Mærk alle flyttekasser på en struktureret måde. Udskriv også plantegninger, og afmærk placering til forskellige typer genstande og flyttekasser. Så kan medarbejdere og flyttepersonale tydeligt se, hvilken kasse der skal stå hvor i de nye lokaler.

 

 

På flyttedagen

 

  1. Planlæg ned til mindste detalje

Der er meget, der skal fungere samtidig på flyttedagen. Følg op på alle detaljer omkring flyttedagen i forvejen, og tag ikke noget for givet. Planlæg derefter ansvarsområder for medarbejderne, fx har de IT-ansvarlige sandsynligvis en stor opgave i disse dage. Det kan også være en god idé at forudbestille frokost til alle, der hjælper til med flytningen. Gennemgå også inventarlisten med personale og flyttefirmaet, så alle ved, hvad der gælder.

 

Sørg for, at alle har fået alarmkoder og kan komme ind og ud, både i de nye og de gamle lokaler på indflytningsdagen. Informér naboer og planlæg detaljerne, før flyttebilerne blokerer en del af gaden på flyttedagen.

Placér en vagt ved indgangen, hvis I har mange værdigenstande.

 

Et par råd til tiden efter flytningen

 

  1. Et velfungerende sikkerhedssystem

Et sikkerhedssystem er ikke sikkert, hvis det ikke fungerer. Så det er ekstremt vigtigt med jævne mellemrum at sikre, at sikkerheden fungerer, som den skal. Er du i tvivl om, hvorvidt dit sikkerhedssystem fungerer, som det skal, kan du altid kontakt Securitas, hvis vi er din leverandør.

 

  1. Fortsæt med at evaluere og ændre

Fortsæt forandringsrejsen også efter flytningen. Trods forberedelser og god planlægning er der stadig ting, der skal håndteres efter indflytningen. Lav løbende opfølgning for at sikre, at I får det bedst mulige ud af jeres nye lokaler.

Vil du vide mere? Lad os kontakte dig

Vores eksperter guider dig til den bedste sikkerhedsløsning for din virksomhed.

Tak!

En af vores servicerådgivere kontakter dig snarest!

Information om hvordan Securitas behandler dine persondata fremgår af Securitas’ privatlivspolitik.