Skip to main content

Ni fordele ved at have kameraovervågning på dit hotel

Hoteller har en konstant strøm af mennesker. Det gør det svært at holde øje med dine værelser og samtidigt yde den bedst mulige service. Med kameraovervågning kan receptionen få et hurtigt overblik over alt, hvad der sker, og altid være et skridt foran. Her er ni tips til, hvorfor kameraovervågning er en god investering for dit hotel.

Service er nøglen på et hvert hotel, og det er vigtigt, at medarbejderne altid er et skridt foran gæsterne, så deres ophold bliver så behageligt og problemfrit som muligt. Da der hele tiden kommer nye gæster, skal dine medarbejdere altid være til stede i receptionen, for at guide dem til deres værelser og sikre, at de har alt, hvad de har brug for. Ved hjælp af kameraovervågning kan en enkelt person i receptionen overvåge flere steder på hotellet, på samme tid, uden at skulle forlade sin station.

Ved hjælp af forbundet kameraovervågning kan du også få hjælp af vores kameraoperatører til at overvåge steder, som du normalt ikke kan holde øje med. Hvis du eksempelvis har brug for at forlade receptionen for en kort stund, kan vores kameraoperatører holde ekstra øje for dig.

Der er mange fordele ved kameraovervågning på hoteller, og nedenfor har vi lavet en liste med ni gode råd til, hvorfor kameraovervågning er en god investering for dig, der driver hotel. Husk at din kameraovervågning også skal overholde databeskyttelsesloven. Securitas kan vi være din sparringspartner gennem hele forløbet og sikre, at alt forløber rigtigt.

 

1. Sørg for, at dine gæster kan finde rundt på hotellet

Ved check-in bliver dine gæster budt velkommen og får så besked om, hvilket værelse de har fået anvist, og hvor de finder det. Men finder de nu også vej til deres værelse? Ved hjælp af kameraovervågning i gangene kan du se, hvordan dine gæster bevæger sig rundt og sikre dig, at de har fundet frem til og er kommet godt ind på deres værelse. Viser det sig, at gæsten ikke kan komme ind i værelset med sin nøgle, kan du se det på kameraovervågningen og allerede have en ny nøgle klar, når gæsten vender tilbage til receptionen.

 

2. Vær et skridt foran med din service

Hvis du ved, at et stort selskab enten skal overnatte eller måske bruge dine konferencelokaler, kan det være en fin gestus at have en medarbejder klar, der tager imod selskabet ved ankomsten. Ved at placere et kamera mod parkeringspladsen eller indkørslen kan du se, hvornår selskabet ankommer, og din vært kan være klar. Hvis dine medarbejdere har flere forpligtelser på dagsordenen og derfor ikke har tid til at holde øje med kameraet, kan vores operatør på kontrolcentralen holde ekstra øje og give besked, når selskabet er på vej.

 

3. Få hjælp fra midlertidigt personale

Normalt betyder aftenvagten færre medarbejdere på job – og dem, der er på arbejde, er hovedsageligt placeret i eller i nærheden af ​​receptionen. Skulle der opstå en situation, hvor receptionisten skal hjælpe en gæst et andet sted, kan du bede vores operatør om at holde ekstra øje med receptionen, indtil receptionisten kommer tilbage.

 

4. Sørg for, at dine leverancer ankommer som planlagt

Ofte er der både daglige leveringer af mad og drikkevarer til hoteller, vasketøj, der skal afhentes og afleveres – og andre leveringer, der er nødvendige i den daglige drift. For at du undgår at skulle forlade din plads hos gæsterne, kan kameraovervågning give dig ekstra øjne de steder, hvor leverancerne foregår. Så kan du følge med i, at der bliver leveret og afhentet planmæssigt, og at ingen uvedkommende kommer ind, mens dørene er åbne.

 

5. Giver ekstra sikkerhed

Receptionisten kan også bede vores kameraoperatør om at være ekstra opmærksom, hvis en gæst er ubehagelig, eller at der er risiko for konfrontation. Skulle der ske noget, kan kameraoperatøren se det med det samme, og sørge for, at der kommer hjælp på stedet.

 

6. Alarmtilstand

Når natten falder på, vil der være områder på dit hotel, hvor du ved, at der ikke kommer til at foregå noget, eller være noget personale. Det kan for eksempel være i din kælder eller på gangene. Ved at aktivere videoanalyse, vil kameraerne reagere, hvis der er bevægelse, og derefter give dig besked på hotellet. Eller du kan vælge, at det er vores operatør på kontrolcentralen, der får beskeden. Vores operatør laver en vurdering af, hvad bevægelsen skyldes, og om hotellets personale skal informeres eller ej.

 

7. Overvåger din hotelrestaurant efter lukketid

Alkohol er normalt en attraktiv vare for tyve, der opererer i de sene timer. Ved hjælp af videoovervågning kan du sikre, at din bar og restaurant får lov til at beholde alle sine flasker efter lukketid. Kameraerne kan ved hjælp af videoanalyse registrere, om en person færdes uberettiget i et område, og så give personalet besked om, at der er ubudne gæster.

 

8. Hjælper med at holde hovedet koldt

Skulle der opstå brand eller anden ulykke, kan den stressede situation gøre det svært for dine medarbejdere at handle og tænke rationelt. Vores operatører er specialuddannede og har erfaring med at arbejde i den slags situationer, og de kan tilbyde støtte og vejledning i, hvordan dine medarbejdere skal agere, og hvad de skal gøre.

 

9. Fortæl uventede gæster, at de bliver overvåget

Ved at arbejde med forbundne overvågningskameraer og højttalere, kan vores operatører både se og kommunikere med folk på stedet, hvis du tillader det. For eksempel, hvis en ukendt person er kommet ind ved din vareindlevering. Personen advares om, at området er kameraovervåget, og at vi observerer alt, hvad der sker. Effektiv og afskrækkende forebyggelse.

 

Arbejd med en sikker sikkerhedspartner

Securitas hjælper dig med din sikkerhed - hele vejen rundt. Vi laver en indledende risikovurdering og har både den ekspertise og det sikkerhedsudstyr, du har brug for. Efterhånden som din virksomhed udvikler sig, hjælper vi dig med at opgradere dine sikkerhedsløsninger efter dine behov. På den måde kan du altid føle dig tryg, og fokusere på din virksomhed.

Vi kan tage ansvaret for hele projektet fra installation, service og operatørservice – eller blot dele af kæden. Det kommer helt an på, hvordan dine behov ser ud. Du får én kontaktperson og én leverandør. Nemt og enkelt.

Vil du vide mere? Lad os kontakte dig

Vores eksperter guider dig til den bedste sikkerhedsløsning for din virksomhed.

Tak!

En af vores servicerådgivere kontakter dig snarest!

Information om hvordan Securitas behandler dine persondata fremgår af Securitas’ privatlivspolitik. Dette website er beskyttet af reCAPTCHA og Googles Privacy Policy og Terms of Service er gældende.