Skip to main content

Opgradér sikkerheden på dit hotel - i seks nemme trin

Et hotels fokus er service og gode gæsteoplevelser. I et par nemme trin kan du opgradere dit eksisterende sikkerhedssystem, så det ikke bare øger følelsen af ​​tryghed, men også serviceniveauet både for dine gæster og medarbejdere. Følg de seks nemme trin, så du kan opgradere dit sikkerhedssystem, stoppe tyve og forbedre servicen overfor gæsterne.

Når man tænker på sikkerhedsprodukter og -services, tænker man normalt på at modvirke en ekstern trussel eller ulykke. Der er dog mange flere anvendelsesmuligheder for sikkerhedsprodukter, og de kan også bruges til rene serviceopgaver. Det kan eksempelvis være svært for personalet at have et klart overblik over alle lokaliteter, når der er mange gæster på et hotel. Det er muligt at sørge for sikkerheden på dit hotel og samtidig højne serviceniveauet, ved at arbejde smart med teknologi og services.

 

Arbejd med et smart adgangskontrolsystem

Mange hoteller arbejder allerede med smarte adgangskontrolsystemer. Systemer du nemt kan aktivere og tilslutte et nøglekort til et specifikt hotelværelse. Kortet afslører intet om, hvilket rum det kan åbne, så en potentiel tyv ikke kan finde ud af, hvilket rum nøglen tilhører. Mens tyven forsøger at finde ud af værelsesnummeret, har gæsten tid til at rapportere, at kortet er forsvundet, og du kan spærre kortet i receptionen. Fordelene gælder ikke kun for dine gæster, men også for medarbejdere, der nemt kan give adgang til håndværkere eller andre, der er på midlertidigt besøg, uden at skulle bekymre sig om fysiske nøgler, der kan forsvinde.

 

Arbejd mere effektivt med adgangskontrol

Receptionen er den vigtigste del af hotellet. Den er normalt det første, en besøgende oplever, når de ankommer, og det sidste stop ved check-out. Forskellige besøgende har forskellige rejseruter, så deres ankomsttider kan være forskellige. For at få mest muligt ud af natpersonalet skal de ikke være bundet til receptionen, men kunne bevæge sig rundt på hele hotellet, for at udføre deres påkrævede opgaver. Hvis du installerer et adgangskontrolsystem ved din hovedindgang, kan du låse døren, og din receptionist kan forlade receptionen for at udføre andre opgaver. Når en gæst ankommer, ringer de til adgangskontrollen, hvor du kan se gæsten gennem adgangskontrolkameraet og derefter lukke dem ind.

 

Securitas-personale i receptionen

Føler du, at dit personale gør mere gavn uden for receptionen, eller at din virksomhed er sårbar i tilfælde af sygdom? Så kan løsningen være at lade Securitas tage ansvaret for modtagelse af gæster. Securitas' personale er særligt uddannet og servicemindede, og kan udføre alle de opgaver, der er en del af et receptionistjob. Vores personale er desuden uddannet i brandsikkerhed og -sikring. Skulle nogen af ​​vores medarbejdere blive syge, er du garanteret en afløser, som vi sørger for, så din dag kan fortsætte som normalt.

 

Vær et skridt foran med kameraovervågning

Mange ser kameraovervågning som et redskab mod ulykker og kriminalitet. Men fordelene ved systemerne rækker langt ud over blot overvågning. På hoteller kan overvågning selvfølgelig hjælpe dig med at begrænse kriminalitet, men det kan også øge dit serviceniveau. Hvis du har et ældre overvågningssystem, som er beregnet til at optage videomateriale, der ses, når der er begået en forbrydelse, anbefaler vi at opgradere til et mere moderne system med flere muligheder.

Ved hjælp af forbundet kameraovervågning kan du, udover at få overblik over alle dine rum, være et skridt foran dine gæster og øge dit serviceniveau. Eksempelvis vil kameraovervågningen hjælpe dig med at opdage, om en gæst ikke kan få adgang til sit værelse. Så kan du være klar med et nyt nøglekort, allerede inden de er nået tilbage til receptionen. Hvis du forventer et stort selskab, der enten overnatter eller måske bruger dine konferencelokaler, kan det være en fin gestus at have en medarbejder klar til at hilse på dem i det sekund, de træder ind ad døren. Ved at placere et kamera mod parkeringspladsen eller indkørslen kan du se, hvornår selskabet ankommer, og din vært kan være klar.

 

Ekstra sikkerhed med sikkerhedsvagter

Med færre medarbejdere, der arbejder om aftenen, vil der også være flere kvadratmeter per medarbejder, der skal dækkes. Ved at benytte vores services kan vi gennemgå de rum, der ikke er offentlig tilgængelige eller åbne om aftenen og natten. Det kan være kældre og gange. Det betyder, at det personale, du har på stedet, kan fokusere på at opretholde et højt serviceniveau i og omkring receptionen. Vores service med patruljering kan også være i dagtimerne og i mere offentlige miljøer, hvis det ønskes – alt sammen for at give mere tryghed til dine medarbejdere og dine gæster.

 

Vær klar i tilfælde af brand

I tilfælde af brand er du ansvarlig for at bringe dine medarbejdere og gæster i sikkerhed. Ifølge loven skal der være en evakueringsplan på alle hotelværelser, og på gangene skal der være brandslukkere. Men hvis det viser sig, at du skal evakuere hotellet, ligger der et stort ansvar hos dit personale, for at få alle sikkert ud af bygningen. Mange af dine gæster har måske aldrig boet på dit hotel før, og de kender derfor ikke omgivelserne. Med en plan for evakuering vil du have mange af dine rutiner på plads. Men du skal også sikre, at dit personale har den nødvendige uddannelse. At have en klar plan i tilfælde af evakuering er vigtigt, når du skal evakuere et hotel, og du har gæster, der skal hjælpes ud. Hos Securitas tilbyder vi flere forskellige kurser i brandsikkerhed og sikring – og hjælper gerne dig og dine medarbejdere.

 

Arbejd med en sikker sikkerhedspartner

Securitas hjælper dig med din sikkerhed - hele vejen rundt. Vi laver en indledende risikovurdering, og har både den ekspertise og det sikkerhedsudstyr, du har brug for. Efterhånden som din virksomhed udvikler sig, hjælper vi dig med at opgradere dine sikkerhedsløsninger til dine behov. På denne måde kan du altid føle dig tryg og udelukkende fokusere på din virksomhed.

Vi kan tage ansvaret for hele projektet fra installation, servicering og operatørservice – eller blot dele af kæden. Det kommer helt an på, hvordan dine behov ser ud. Du får én kontaktperson og én leverandør. Nemt og enkelt.

Vil du vide mere? Lad os kontakte dig

Vores eksperter guider dig til den bedste sikkerhedsløsning for din virksomhed.

Tak!

En af vores servicerådgivere kontakter dig snarest!

Information om hvordan Securitas behandler dine persondata fremgår af Securitas’ privatlivspolitik. Dette website er beskyttet af reCAPTCHA og Googles Privacy Policy og Terms of Service er gældende.