Skip to main content

Trænger kontorets sikkerhed til en opgradering?

På et moderne aktivt kontor, hvor der færdes mange mennesker med adgang til kostbart IT-udstyr, følsomme oplysninger, computere og andre værdigenstande, skal sikkerheden være optimal. Men hvor skal man starte, når sikkerheden skal opgraderes – før problemerne opstår? Her har vi listet nogle gode punkter at gennemgå, når du skal vurdere kontorets si

Udgivet
  1. Trænger alarmen til en udskiftning?

Er det længe siden, at tyverialarmen er gået? Som al anden teknologi kan din alarm have brug for en opgradering nu og da. Bevægelsesdetektoren har fx en forventet levetid på 5-10 år. Tjek, at der ikke er huller i din nuværende løsning, og opgradér løbende, så får din sikkerhedsløsning en længere levetid. Spørg også dit forsikringsselskab om virksomhedens sikringsniveau. For at opfylde forsikringskravene skal din virksomhed nemlig have en godkendt tyverialarm inden for det aktuelle sikringsniveau. 

 

  1. Giv sikkerheden et eftersyn, hvis I rykker til nye lokaler

Vokser virksomheden, og er det tid til at flytte til større lokaler? Eller er kontoret ved at være lidt slidt og har brug for en makeover? Det er den perfekte anledning til at give sikkerheden et gennemsyn og supplere med nye og mere intelligente sikkerhedsprodukter. Måske har I fået flere rum end før, og har brug for flere bevægelsesdetektorer? Eller flere indgange og udgange, der kræver ekstra magnetkontakter? Sørg for at få det hele gennemgået, når I alligevel er i gang med at indrette de nye lokaler.

 

  1. Gør det trygt at arbejde sent om aftenen

Nogle gange er det ubehageligt at være den sidste på arbejdspladsen. Hvis der tidligere har været hændelser i området, bør du styrke din nuværende sikkerhedsløsning. Det er rart for personalet at kunne se, hvad der sker uden for døren, hvis de er alene på arbejde. Har du videoovervågning, kan personalet via en app se, at der ikke står nogen udenfor døren, når de låser af. Kameraovervågning holder desuden øje med kontoret, hvis I arbejder hjemmefra samt i ferier og weekender. 

 

  1. Tilpas brandsikringen efter kontorlokalerne

Kan din brandslukker klare en brand? Securitas hjælper dig med at kontrollere, at alt udstyr fungerer, som det skal. Brandalarmer kan serieforbindes, så den brandalarm, der registrerer en brand, sender et radiosignal til de øvrige tilsluttede brandalarmer. Det øger sikkerheden i områder med mange afgrænsede rum, som fx kontorer. Læs mer om hvordan du kan øge brandsikkerheden her

 

  1. Undgå uvedkommende adgang med intelligente låse og kortlæsere

Med intelligente låse og nøgler kan du bedre kontrollere, hvem der kommer og går på dit kontor. Hvis et adgangskort kommer på afveje, kan det hurtigt spærres. På den måde minimerer du risikoen for, at uvedkommende får adgang.

Det nyeste udstyr og den bedste rådgivning

Securitas er en tryg partner med omfattende viden om, hvordan du bedst beskytter virksomheden og dine medarbejdere. Desuden har vi bred erfaring med at hjælpe virksomheder til skræddersyede sikkerhedsløsninger. Derfor kan vi garantere, at din virksomhed får den bedst tænkelige beskyttelse hos os.  

 

Kontakt os gerne, hvis du vil vide mere om mulige opgraderinger og sikkerhedsløsninger. Så vender vi hurtigt tilbage til dig!

Beklager, www.securitas.dk understøtter ikke Internet Explorer. For at bruge vores hjemmeside, så prøv at bruge en nyere browser som Chrome, Safari, Firefox eller Edge.