Skip to main content

Kom godt ind i det nye år

Mangler du ideer til nytårsforsæt i din virksomhed? Vi foreslår, at du starter 2024 med en sikkerhedsgennemgang af din virksomhed med fokus på dine medarbejderes tryghed. Læs hvordan du nemt kan øge trygheden i din virksomhed ved hjælp af bl.a. førstehjælpsudstyr, hjertestartere og brandsikring.

Udgivet

Førstehjælpsudstyr

Førstehjælpskasser er en nem og billig måde at skabe tryghed i din virksomhed på. Udstyret giver medarbejderne mulighed for at handle hurtigt, hvis nogen kommer til skade. Det kan både være ved småskader, men også i alvorlige situationer hvor der skal ydes førstehjælp, indtil ambulancen ankommer med professionel hjælp.

Uheld kan opstå når som helst, men med førstehjælpsudstyr i virksomheden er dine medarbejdere forberedt. Det giver en tryghed at vide, at de har det nødvendige udstyr til at hjælpe, hvis der skulle ske et uheld.

Hjertestarter

Hvis en person falder om med hjertestop, kan en hjertestarter være afgørende for personens overlevelseschancer. Derfor giver det tryghed for dine medarbejdere at vide, at der er en hjertestarter tilgængelig på arbejdspladsen.

Udover øget tryghed er der flere andre fordele ved at have en hjertestarter i sin virksomhed:

Hurtig reaktion

Hjertestop kan opstå pludseligt, og hurtig genoplivning er altafgørende for overlevelseschancerne. Ifølge det Europæiske Råd for Genoplivning er overlevelseschancerne helt op til 50-70 %, hvis personen med hjertestop modtager genoplivning og stød med en hjertestarter inden for 3-5 minutter.

Nem at bruge

Moderne hjertestartere er designede til at være brugervenlige og lette at betjene. De guider dig gennem processen, så du kan være tryg ved at benytte dem. På den måde kan alle redde liv med hjertestartere – også selvom man ikke har benyttet en hjertestarter før. 

Øgede overlevelseschancer

Der er en markant forskel på overlevelseschancerne, alt efter hvilken førstehjælp der gives, inden ambulancen ankommer. Tal fra Hjerteforeningen viser, at kun én ud af 17 personer overlever hjertestop, hvis de ikke modtager hjertelungeredning, inden ambulancen ankommer. Hvis de får hjertelungeredning, er chancerne én ud af syv, men hvis hjertelungeredningen suppleres med stød fra en hjertestarter, er chancerne helt oppe på én ud af tre. En hjertestarter kan altså være altafgørende, hvis en person i din virksomhed falder om med hjertestop.

Brandsikring

Det er vigtigt at være forberedt i tilfælde af brand. Ved at investere i brandsikring til din virksomhed kan du reducere risikoen for, at dine medarbejdere kommer til skade, eller at der opstår skader på dine værdier og lokaler.

Tidlig opdagelse

Tidlig opdagelse af brand er nøglen til at undgå skader. Her kommer brandalarmer og røgmeldere ind i billedet, da de giver medarbejderne tid til at evakuere sikkert og forhindre, at branden breder sig.

Effektiv bekæmpelse

Effektiv brandbekæmpelse er afgørende. Brandslukningsudstyr som brandslukkere og brandtæpper sikrer, at medarbejderne har de rette redskaber til at håndtere branden, inden den når at udvikle sig. Det skaber en følelse af kontrol og tryghed.

Vi tilbyder også løsninger, der kan forberede din virksomhed i tilfælde af brand. Vi kan fx hjælpe dig med at udforme en beredskabsplan, så dine medarbejdere ved hvordan de skal forholde sig i tilfælde af brand. Læs mere om beredskabsplanlægning her eller kontakt os via formularen på siden.

Opsamling

Anskaffelse af brandsikring, førstehjælpsudstyr og hjertestarter er nemme måder at øge trygheden for dine medarbejdere på. Selve tilstedeværelsen af løsningerne giver tryghed, fordi medarbejderne ved, at de er beskyttet mod potentielle risici, og at virksomheden gør en indsats for at værne om deres sundhed og sikkerhed.

Beklager, www.securitas.dk understøtter ikke Internet Explorer. For at bruge vores hjemmeside, så prøv at bruge en nyere browser som Chrome, Safari, Firefox eller Edge.